اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

شکست مسؤولان مقابل سودجویان در تنگاری یاسوج/کاش رئیس دامپزشکی کشور اوضاع را می‌دید

کاش رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منطقه تنگاری و سایر مکان‌های ذبح غیر بهداشتی و غیر قانونی دام سفر می‌کرد

شکست مسؤولان مقابل سودجویان در تنگاری یاسوج/کاش رئیس دامپزشکی کشور اوضاع را می‌دید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حالی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد که چشم خبرنگاران در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها به جز یک رسانه به وی نیفتاد و نتوانستند مشکلات کنونی را در استان برای چاره‌جویی با وی مطرح کنند که این خود جای سؤال دارد!.

علی رفیعی در حالی به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج سفر کرده که در بیخ گوش شهر یاسوج چند سالی هست که فاجعه بهداشتی صورت گرفته و از آن جا که معلوم است مسؤولان را یارای مقابله با این فاجعه نیست.

ذبح کاملا غیر بهداشتی روزانه ده‌ها دام سبک در این منطقه و برخی جاهای دیگر مثل سرفاریاب و برخورد منفعلانه مسؤولان با این معضل به بهانه این که مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و با آن‌ها برخورد فیزیکی می‌شود! باعث شده که هر روز گوشت‌هایی که سلامت آن برای هیچ کس معلوم نیست به خورد مردم استان و مسافران نگون بخت داده شود.

کاش رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منطقه تنگاری و سایر مکان‌های ذبح غیر بهداشتی و غیر قانونی دام سفر می‌کرد و با وضعیت کنونی آشنا می‌شد تا به عمق فاجعه بیشتر پی می‌برد و ای کاش جناب آقای دکتر بهمنش و همکاران وی در دامپزشکی استان چنین کاری را انجام داده باشند و سفر عالی‌ترین مقام دامپزشکی کشور فتح بابی جهت برچیده شدن فضای غیر بهداشتی کنونی می‌شد.

چنین وضعیت فاجعه‌باری نه تنها در ورودی شهر یاسوج بلکه در بسیاری از نقاط استان در روز روشن و در پیش روی مسؤولان از جمله دامپزشکی صورت می‌گیرد و تاکنون عزمی جدی جهت ورود به این پرونده وجود نداشته است.

شاید مسوولان دامپزشکی استان و سایر مسؤولان مرتبط به اقداماتی که تاکنون انجام داده و پی‌گیری‌های خود اشاره کنند و درج چنین مطالبی را مغرضانه تلقی کنند اما وقتی که تاکنون عاجز و درمانده از برچیدن چنین مکانی‌هایی بوده‌اند خود نشان دهنده شکست و ناکارآمدی تدبیر آن‌ها در برابر سودجویان بوده است.

بهمنش و همکاران وی در دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد قطعا منکر فاجعه بهداشتی در برخی نقاط استان با ذبح غیر بهداشتی دام و طیور نخواهند بود لذا بر اساس وظیفه‌ای که در راستای کمک به سلامت انسان‌ها دارند باید از ظرفیت سفر مسؤول دامپزشکی کشور نهایت استفاده را می‌کردند.

به یقین رئیس سازمان دامپزشکی کشور با دیدن این وضعیت فجیع بهداشتی قطعا با رایزنی با مسؤولان قضایی کشور و استان به کمک دامپزشکی استان می‌شتافت تا وضعیت رقت‌بار کنونی ادامه نمی یافت.

هر چند خواب خوش و بی‌خیالی سایر دستگاه‌ها از جمله علوم پزشکی در این قضیه محسوس است اما به هر جهت باید دعا کنیم که مسؤولان دامپزشکی استان چنین اقدامی را انجام داده باشند که در غیر این صورت به مردم شهر یاسوج، مسافران هم استانی و گردشگران و مسافرانی که گرفتار سودجویان می‌شوند مدیون خواهند بود.

انتهای پیام/82009  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول