اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

1603 پروژه همزمان با هفته دولت در خراسان رضوی افتتاح می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: در هفته دولت یک هزار و ۶۰۳ پروژه با اعتبار19 هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

1603 پروژه همزمان با هفته دولت در خراسان رضوی افتتاح می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن جعفری ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که اخیرا داشتند فرمودند که گزارش اقدامات و خدمات دولت موجب شادی مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: شهید رجایی ۲۸روز مسؤولیت داشت، ولی کارهایی انجام داد که در ذهن مردم ماندگار شد، مهم‌ترین ویژگی بارز ایشان ساده زیستی بود.

وی با بیان این موضوع که رجایی برای همه قشرهای جامعه احترام قائل بود و ارتباط عاطفی با مردم داشت، ادامه داد: یار دیرین شهید رجایی نیز شهید باهنر بود، ایشان کار زیاد توام با فایده انجام می‌داد.

جعفری ضمن اشاره به‌برخی از ویژگی‌های شهید باهنر، صبر و بردباری، صمیمیت و نظم را از ویژگی‌ها وی برشمرد و در ادامه ابراز کرد: آمریکا از سال ۲۰۱۶ از تمام امکانات موجود در منطقه علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده و سختی‌هایی را برای ما به‌وجود آورده است.

دشمنان خود اعتراف به‌شکست کردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به‌همراهی برخی جاهلان با آمریکا باوجود اینکه خود آمریکا اعتراف به‌شکست کرده است، عنوان کرد: دشمنان خودشان اعتراف کردند که باوجود تمام تحریم‌ها شکست خوردیم که این شکست نتیجه ایستادگی مردم فهیم و ولایت مدار است.

وی با بیان این موضوع که سیاست‌هایی در راستای گام دوم در خراسان رضوی طراحی شده که در سال جاری تمام خدمات بر این مبنا خواهد بود، گفت: این استان دارای استعدادهای بسیار فراوان است، توان نیروی انسانی خوب نیز در استان موجود است که تلفیق این دو در دستور کار مجموعه استانداری در حوزه استان است.

جعفری اضافه کرد: با توجه به‌این استعدادها امید است، شاهد این باشیم که خراسان رضوی به‌عنوان استان نمونه مطرح شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اقتصاد مقاومتی را برنامه مهم استانداری در استان خواند و اظهار کرد: در این حوزه ۱۳۸ جلسه برگزار کردیم که ۱۹۱ پروژه تصویب شده است که در ابعاد مختلف باعث توسعه و رونق اقتصادی استان می‌شود.

25 پروژه ملی تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

وی ضمن بیان اینکه از این تعدادپروژه، ۷۰ پروژه به‌پایان رسیده است، یادآور شد: در سال جاری ۲۵ پروژه در سطح ملی داریم که شاهد راه اندازی آن تا پایان سال خواهیم بود.

جعفری با تاکید بر این نکته که در خراسان رضوی به‌دنبال ایجاد مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی هستیم، ابراز کرد: نمایندگان مجلس یکی از اضلاع این مثلث هستند و مشارکت بخش‌های دیگر مردم و همراهی قضایی باعث شده که مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در استان رواج پیدا کند، بنابراین در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد اقتصادی در استان خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: 85 معین اقتصادی در استان برای مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی تعیین شده که ۸۰ درصد آن‌ها از بخش خصوصی‌اند، اقدام بعدی که در حوزه اقتصادی صورت گرفته تشکیل نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی بوده، ما معتقدیم اقتصاد باید مردم محور باشد.

وی متذکر شد: پروژه‌های مختلف معین‌های اقتصادی در سطح خراسان رضوی رصد می‌شود که همین پروژه‌ها سبب شده امروز شاهد توسعه در کل استان باشیم به‌طوری که بسیاری از معین‌های اقتصادی اعلام می‌کنند که امروز افرادی که مهاجرت کرده‌اند به‌شهر یا روستای خود باز می‌گردند.

جعفری با اشاره به‌دیگر اقدامات استانداری، اضافه کرد: مبحث بعدی انتقال آب از دریای عمان به‌خراسان است که اقدامات خوبی صورت گرفته و با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد دلاری نتیجه خوب خواهیم گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین به‌منظور اینکه مناسبت‌های پایداری را برای تامین انرژی کشورهای همجوار داشته باشیم در حوزه مرزی پایانه ایجاد انرژی ساخته خواهد شد.

خراسان رضوی رتبه نخست جذب سرمایه‌گذار خارجی

وی با بیان این موضوع که در حوزه جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز رتبه اول در کشور را داریم، بیان کرد: در حوزه ایجاد امنیت، شاهد امنیت پایدار و اشراف کامل اطلاعاتی هستیم، چراکه معتقدیم امنیت زیر ساخت سرمایه‌گذاری است.

جعفری با اشاره به‌اینکه تا پایان سال جاری شاهد این خواهیم بود که در کلیه محلات حاشیه نشین دفاتر تسهیل گری تشکیل شود، ادامه داد: در حوزه ساماندهی حاشیه نشینی و در حوزه‌های دولتی و غیردولتی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، ولی امروز با اجرای طرح نجات در ۸ منطقه حاشیه نشین به‌دنبال مدیریت متمرکز هستیم.

تا 3 ماه آینده معتاد متجاهر در استان نخواهیم داشت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه ساماندهی معتادان کارتن خواب قول می‌دهیم تا سه ماه دیگر در حوزه استان شاهد حضور معتادان متجاهر نباشیم و طبق تفاهم نامه و پیگیری‌هایی که در سطح استان صورت گرفته شاهد ساماندهی این‌ها باشیم.

وی به‌طرح امنیت غذایی اشاره کرد و گفت:طرح امنیت غذایی با لحاظ همه مباحث امنیتی در حال پیگیری است، طرح همیاران آب پیگیری و مدیریت مصرف آب در زمینه کشاورزی پیگیری می‌شود، که چنانچه تا سال ۱۴۰۵ این طرح اجرا شود کسری آب زیر زمینی آب تامین خواهد شد و چنانچه تا سال ۱۴۲۰ ادامه پیدا کند تا ۷۰ درصد آب‌های تجدید پذیر را خواهیم داشت.

جعفری اضمن اشاره به‌اینکه بستر خدمات رسانی به‌زائرین را در قالب طرح جامع کمی و کیفی خدمات رسانی در دستور کار داریم، گفت: همچنین طرح توسعه شرکت‌های دانش بنیان و توجه به‌جوانان نخبه را در دستور کار داریم و در هفته دولت قرار است یک هزار و ۶۰۳ پروژه با اعتبار 19 هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال افتتاح شود، که ۶۸ دستگاه شامل  ۳۲شهرداری و۳۶ دستگاه دیگر مشغول این‌ها هستند.

انتهای پیام/ 70071

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول