اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عطوان: جبهه مقاومت عراق مثل جبهه‌های غزه، لبنان و سوریه گشوده شده است

سردبیر رای الیوم گفت، حملات رژیم صهیونیستی به الحشد الشعبی در عراق ثابت کرد که این گروه به بخشی از جبهه مقاومت با دشمن صهیونیستی مبدل شده است.

عطوان: جبهه مقاومت عراق مثل جبهه‌های غزه، لبنان و سوریه گشوده شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالباری عطوان»، سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم با بیان اینکه الحشد الشعبی عراق به بخشی از جبهه مقاومت برابر اسرائیل تبدیل شده و خطری برای اسرائیل درست کرده است، افزود: ازهمین روست که نتانیاهو در سفر اخیر خود به اوکراین از آن صحبت کرد.

عطوان در گفت‌وگو با شبکه المیادین حمله رژیم صهیونیستی به الحشد الشعبی را زیباترین هدیه این رژیم به الحشد توصیف کرد و گفت: اسرائیل ثابت کرد که عقیده الحشد الشعبی عقیده مبارزه است و این گروه به بخشی از جبهه مقاومت و بلکه نظیر حماس، حزب الله و جهاد اسلامی به بخشی از جبهه رویارویی با اسرائیل مبدل شده است و این یک تحولی بی نظیر و بسیار مهم است.

وی آمریکا را همدست رژیم صهیونیستی در حمله به الحشد الشعبی در عراق خواند و گفت: واشنگتن احساس می‌کند عراق از دستش درآمده و شش تا هزار نظامی آمریکایی در عراق هستند که حالا گروگان الحشد الشعبی شده‌اند.

عطوان حمله راکتی الحشد الشعبی به عمق اسرائیل را در آینده نزدیک بعید ندانست و افزود: هم اکنون جبهه عراق هم مثل جبهه‌های غزه، لبنان و سوریه گشوده شده است.

سردبیر رای الیوم همچنین تصریح کرد رژیم صهیونیستی از نقش این روزنامه در دفاع از مسائل امت عربی و اسلامی بسیار خشمگین است.

هراس رژیم صهیونیستی از عقیده الحشد

«کاظم الحاج»، پژوهشگر مرکز مطالعات الهدف هم در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: وقتی گروه‌های مقاومت عراق تهدید می‌کنند در این قضیه جدی هستند و پیام الحشد الشعبی به آمریکایی‌ها رسیده است.

وی با اشاره به وجود دلایل متعدد برای حمله به الحشد الشعبی گفت: نخستین آن ساز و کار تشکیل الحشد الشعبی و شیوه تشکیل آن و قانونی بودن آن است زیرا این گروه بر اساس قانون شماره 40 در سال 2016 تشکیل شد. علاوه بر اینکه الحشد الشعبی این عقیده را دارد که فلسطین اشغالی است و موجودیت رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را در بانک اهداف خود قرار می‌دهد و از همین رو مورد حمله آمریکا واسرائیل است.

الحاج با تاکید بر اینکه هر کسی به الحشد الشعبی تعرض کند دستش قطع می‌شود، افزود: دشمن الان رژیمی است که عراقی‌ها آن را اشغالگر سرزمین عربی و اسلامی می‌دانند. بنابراین دولت عراق باید به این تجاوز پاسخ بدهد زیرا نشان می‌دهد که اسرائیل حالا دیگر از جانب عراق احساس خطر می‌کند.

این کارشناس تاکید کرد: اسرائیلی‌ها هم اکنون در خاک عراق نیستند. آنها از سال 2003 پیدا شدند در سال 2011 بیرون رانده شدند و با آمریکایی‌ها در سال 2014 بازگشتند بنابراین حضور اسرائیلی‌ها در داخل خاک عراق هم شناخته شده است و اطلاعات و علائم موجود حاکی است آنها علاوه بر حضورشان در منطقه کردستان عراق جاسوس‌هایی هم در عراق دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول