اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فروش 1.1 میلیون دلار بیت کوین های یک هکر برای پرداخت غرامت

پلیس انگلیس در اقدامی جالب توجه بیت کوین های یک هکر به ارزش بیش از 1.1 میلیون دلار را ضبط و با هدف پرداخت غرامت به قربانیان برای فروش آنها اقدام کرد.

فروش 1.1 میلیون دلار بیت کوین های یک هکر برای پرداخت غرامت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، پلیس انگلیس در اقدامی جالب توجه بیت کوین های یک هکر به ارزش بیش از 1.1 میلیون دلار را ضبط و با هدف پرداخت غرامت به قربانیان برای فروش آنها اقدام کرد. این هکر که گرانت وست نام دارد در شهریور سال 2017 دستگیر و بعد از محاکمه در دسامبر گذشته محکوم شد.

 

در نهایت این هکر به علت فعالیت های هکری متعدد و برخی جرائم مرتبط با مواد مخدر به ده سال و هشت ماه زندان محکوم شد. وی از ابزاری موسوم به Sentry MBR برای حملات هکری به 17 شرکت مختلف استفاده کرد و توانست به حساب های کاربری کارکنان و مشتریان این شرکت ها دسترسی یابد و بیت کوین های انها را سرقت کند.

وی این بیت کوین ها را در بازار زیرزمینی وب به فروش رساند و مبالغ قابل توجهی را جیب زد. حالا پلیس لندن با دسترسی به فهرست قربانیان قصد دارد بیت کوین های کشف شده را بفروشد و با درآمد حاصل شده به قربانیان غرامت بدهد.

بررسی ها نشان می دهد فروش بیت کوین های دزدی در اینترنت توسط این هکر از ماه مارس سال 2015 آغاز شده و بیش از 47 هزار معامله توسط وی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول