اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

5429 پروژه در کرمانشاه طی هفته دولت افتتاح می‌شود/ اشتغالزایی برای بیش از 5 هزار نفر

استاندار کرمانشاه، از افتتاح 5 هزار و 429 پروژه عمرانی و اقتصادی در این استان طی هفته دولت خبر داد و گفت: در قالب این طرح‌ها، برای 5 هزار و 695 نفر اشتغالزایی می‌شود.

5429 پروژه در کرمانشاه طی هفته دولت افتتاح می‌شود/ اشتغالزایی برای بیش از 5 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در سالن تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دولت شهید رجایی هرچند یک دولت کوتاه‌مدت بود، ولی یک الگوی مدیریتی موفق و ماندگار را برای ایران اسلامی به یادگار گذاشت، الگویی که مبتنی بر ساده‌زیستی، پرهیز از تجمل و رسیدگی به محرومان بود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد:دولت شهید رجایی یک سبک مدیریتی مردم محور را به یادگار گذاشت که در دولت‌های بعدی دنبال شد و توفیقات درخشان جمهوری اسلامی در طول این 40 سال ثمره از مردم محور بودن است.

وی با بیان اینکه در دهه‌های اخیر همه این رویکردهای ارزشمند در قالب سبک مدیریتی جهادی با جدیت دنبال شده‌اند، افزود: این رویکردها دستاوردی‌های عظیمی در عرصه‌های مختلف به همراه داشته است.

بازوند هفته دولت را  فرصت خوبی برای بیان عملکردهای صورت گرفته توسط نظام اسلامی در عرصه های مختلف دانست و گفت: علی‌رغم تمامی تنگناهایی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا برای کشور ایجاد کرده، شاخص‌های اعلام شده توسط مرکز آمار بیانگر امیدبخش بودن فرایند رونق تولید در کشور است.

*بازگشایی مرز خسروی تاثیرات مثبتی در رونق اقتصادی کرمانشاه دارد

وی بازگشایی مرز خسروی را یکی از مطالبات اصلی مردم استان دانست و افزود: خوشبختانه شواهد و قرائن حاکی از این است که مرز خسروی در ایام اربعین برای عبور زوار حسینی بازگشایی می‌شود، بازگشایی این مرز تاریخی یک اتفاق بسیار مهم است و بی‌گمان تاثیرات مثبتی در رونق اقتصادی کرمانشاه خواهد داشت.

به گفته این مسؤول، زیرساخت‌های لازم در این مرز برای ایام اربعین فراهم شده است و وزارت کشور نیز تمهیدات لازم را در این زمینه انجام داده است.

وی تصریح کرد: برای انتقال مناسب زوار از منظریه تا کربلا و استقرار موکب‌ها در این مسیر، با طرف‌های عراقی مشغول برنامه‌ریزی هستیم.

بازوند با بیان اینکه در طول تاریخ آئین اربعین یک مدیریت مردم محور داشته است، اظهار داشت: هر چه نقش دولتی‌ها در این زمینه کمتر باشد و کارها به خود مردم واگذار شود شاهد موفقیت بیشتری خواهیم بود؛ در اربعین امسال هم‌بر همین روال عمل خواهیم کرد.

وی افزود: موضوع رسمی شدن مرزهای سومار، شیخ‌صله و شوشمی در هیأت دولت به تصویب رسید که نشانگر توجه ویژه دولت به توسعه کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است بخش صادرات کالا در ایام اربعین از مرزهای خسروی و مهران به سومار منتقل شود.

بازوند در خصوص بسته شدن یک طرف مرز سومار از سوی دولت عراق، ادامه داد: هفته گذشته برای حل مشکلات جاری مرز سومار سفری به استان دیالی داشتیم، مقامات دیالی موضوعات و مشکلاتی را مطرح کردند که در حال پیگیری آن‌ها هستیم و به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با طرف عراقی امضا می‌کنیم تا این مرز با تمام ظرفیت در ایام اربعین فعال باشد.

وی در ادامه از افتتاح 5 هزار و 429 پروژه طی این هفته در استان خبر داد و افزود: 3 هزار و 338 مورد ازاین تعداد عمرانی و 2 هزار و 91 مورد دیگر نیز اقتصادی است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه 7 هزار و 546 میلیارد ریال بوده که در قالب آن‌ها زمینه اشتغال برای 5 هزار و 695 نفر فراهم می‌شود.

*گرانی مصالح  روند بازسازی در شهر سرپل‌ذهاب را کند کرده است

وی تصریح کرد: برخی پروژه‌های مسکن  مهر از جمله 192 واحد مسکن مهر در پاوه و 196 واحد در سرپل‌ذهاب جزو این طرح‌های است.

بازوند در خصوص ساخت و سازها در شهرستان سرپل‌ذهاب، گفت: روند بازسازی در شهر سرپل‌ذهاب در سطح گسترده‌ای در جریان است و شهر یک‌بار دیگر ساخته می‌شود.

 استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: شوک‌های گرانی مصالح کمی روند بازسازی در شهر سرپل را کند کرده است که دنبال راهکارهایی برای کاهش این آسیب هستیم.

وی ادامه داد: 6 هزار و 400 واحد تخریبی در سرپل‌ذهاب داشته‌ایم که در روند بازسازی این تعداد به 12 هزار و 400 رسیده و در واقع از زلزله یک فرصت‌سازی برای بازسازی شهر صورت گرفته است.

بازوند با اشاره به کلنگ‌زنی 130 پروژه مختلف عمرانی، آموزشی، خدماتی، کشاورزی و تولیدی در این هفته، ادامه داد: اعتبار اختصاص یافته برای آن‌ها حدود 2 هزار و 110 میلیارد ریال است.

*پاسخگو نبودن برخی مدیران به رسانه‌ها را قبول دارم

وی اظهار داشت: اگر مدیری به رسانه‌ها پاسخگو نباشد با آن‌ها برخورد می‌شود، پاسخگو نبودن برخی مدیران را تایید می‌کنیم و به آن‌ها تذکر جدی می‌دهیم.

استاندار کرمانشاه از رسانه‌ها خواست بر جذب سرمایه‌گذاران تمرکز کنند و افزود: برخی با جوسازی‌های رسانه‌ای سرمایه‌گذاران را از این شهر فراری می‌دهند، یک سرمایه‌گذار که خواهان اجرای پروژه یک شهرک توریستی 100 هکتاری بود با همین جوسازی‌های رسانه دلسرد شد و در استان همسایه این طرح آن را اجرایی کرد.

وی جذب سرمایه‌گذار را حلال مشکلات اجتماعی استان دانست، گفت: 2020 یک فرصت برای توسعه استان است و اگر از این فرصت استفاده نکنیم؛ در واقع غفلت کرده‌ایم.

بازوند با بیان اینکه پروژه‌های سال 98 با محوریت گردشگری تصویب شده‌اند، افزود: رئیس جمهور دستور ویژه‌ای برای ثبت جهانی اورامانات داده که موجب تسریع در این موضوع می‌شود.

*60 میلیارد تومان دیگر اعتبار برای تسویه مالباختگان پرونده گلیم و گبه نیاز است

این مدیر ارشد اجرایی استان کرمانشاه در مورد آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاه، گفت: از 11 هزار نفر طلبکار این پرونده حدود 5 هزار نفر باقی مانده‌ است.

وی با بیان اینکه 60 میلیارد تومان دیگر اعتبار برای تسویه این تعداد افراد باقی‌مانده لازم است، گفت: رئیس بانک مرکزی موافقت کرد که این موضوع را به سرای سه قوه ارجاع دهد که با تصویب آن، طلب 4 هزار و 500 نفر دیگر نیز تسویه می‌شوند و تنها 500 نفر باقی می‌مانند که باید ساز و کار دیگری برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به گفته بازوند،  با پرداخت این مبلغ مطالبات 90 درصد مالباختگان پرونده گلیم و گبه تسویه خواهد شد.

*بنایی بر تغییر در تیم معاونت اقتصادی ندارم

استاندار کرمانشاه در ادامه در مورد عدم حضور معاون اقتصادی در این نشست و زمزمه‌های اختلافات، گفت: هیچ اختلافی با معاون اقتصادی ندارم و بنایی بر تغییر تیم اقتصادی استان و شخص معاون اقتصادی نداریم.

وی در خصوص پتروشیمی اسلام‌آباد غرب، اضافه کرد: این پروژه به یک‌میلیارد و 800 میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز دارد که سرمایه‌گذاری سنگینی است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران فعلی قادر به تامین آن نیستند باید سرمایه‌گذار جدیدی پای کار بیاید

بازوند تصریح کرد: این پروژه از فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری برای استان کرمانشاه است و با هلدینگ ستاره خلیج فارس برای اجرای آن رایزنی کرده‌ایم،  پیش‌نویس این همکاری تهیه شده و در آینده بسیار نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه این نشست خبری، اظهار داشت: با توجه به بحث انتخابات از 25 فرآیند آن 24 فرآیند به‌صورت الکترونیکی در استان اجرا می‌شود.

محمد‌ابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه 303 نفر در بحث انتخابات داوطلب شده‌اند، افزود: درصد میانگین مشارکت مردم در استان کرمانشاه در طی 10 دوره گذشته 59.15 درصد و در کشور 61.6 درصد بوده است.

وی 27 درصد پست‌های مدیریتی استان را مختص اهل سنت و هفت درصد را مختص اهل حق اعلام کرد و افزود: تشکل‌های سیاسی استان از 13 به 55 تشکل رسیده است.

الهی‌تبار 125 کرسی مدیریت استان را ازآن بانوان دانست و گفت: عملکرد استان در حوزه مشارکت بانوان خوب ارزیابی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به حوزه آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: 13 محله در این زمینه شناسایی شده که برای آن‌ها 9 دفتر تسهیل‌گری در مناطق مستقر شده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول