اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قدردانی عضو حزب‌الله از حمایت‌های رئیس‌جمهور لبنان

عضو شورای اجرایی حزب‌الله در سالگرد عید «آزادسازی دوم» لبنان اعلام کرد، اگر حمایت‌های رئیس‎جمهور این کشور نبود این پیروزی بزرگ رخ نمی‌داد.

قدردانی عضو حزب‌الله از حمایت‌های رئیس‌جمهور لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آزادسازی سلسله ارتفاعات شرقی لبنان (جرود عرسال) و پاکسازی آن از گروه‌های تروریستی (داعش و النصره) در 26 اگوست 2017 معروف به عید آزادسازی دوم (در لبنان)، اتفاقی گذرا در تاریخ لبنان نیست و می‌توان گفت اهمیت آن با آزادسازی جنوب لبنان (از اشغال اسرائیل) در سال 2000 برابر است (جزئیات بیشتر).

بر اساس گزارش «اذاعه النور» لبنان، «نبیل قاووق» عضو شورای اجرایی حزب‌الله به مناسبت سالگرد این عید اعلام کرد: اگر حمایت‌های قاطعانه و با جرأت جناب میشل عون (رئیس جمهور لبنان) نبود پیروزی تاریخی بر تکفیری ها در عید آزادسازی دوم رخ نمی‌داد.

وی افزود، میشل عون همواره حامی مقاومت در برابر تروریسم تکفیری و ریشه‌کن کردن این تروریسم درجرود عرسال و رأس بعلبک بود و این میشل عون بود که پیروزی مذکور و معادله سه‎گانه  «ارتش، ملت و مقاومت» برای نبرد با دو خطر اسرائیلی و تکفیری را رقم زد.

نبیل قاووق ادامه داد، دو خطر مذکور همچنان همچنان پابرجاست و طمع‌های رژیم صهیونیستی به منابع نفت و گاز لبنان رسیده است؛ تروریسم تکفیری نیز همچنان در ادلب وجود دارد، اما عزم محکم برای مقابله با این دو خطر نیز وجود دارد.

اهمیت عرسال

اهمیت راهبردی شهر عرسال، به طور خاص در موقعیت ژئوپلیتیکی آن ارزیابی می شود، زیرا منطقه ای کوهستانی است که در موازات مرزهای سوریه قرار دارد. کوه های عرسال، غارها و مخفیگاه هایی دارند که عناصر مسلح می توانند در آن ها مخفی شوند و به همین دلیل پیروزی در نبرد عرسال برای طرف های درگیری از اهمیت زیادی برخوردار است.

رزمندگان حزب الله این نبرد را جنگی سرنوشت ساز می دانستند، زیرا عرسال از شهرک های استان بعلبک است که حزب الله در آن حضور دارد. ارتش سوریه نیز نبرد عرسال را بسیار مهم   می دانست، زیرا پیروزی در عرسال مانع از امداد رسانی به جبهه النصره خواهد شد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول