اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

استعدادیابی ورزشکاران از سنین پایه تضمینی برای آینده ورزش قهرمانی کشور است

نائب رئیس فدراسیون هاکی گفت: با استعدادیابی و پرورش ورزشکاران در سنین پایه، آن‌ها بیش از 10 سال فرصت خواهند داشت در رده‌های مختلف برای کشور افتخار‌آفرینی کنند.

استعدادیابی ورزشکاران از سنین پایه تضمینی برای آینده ورزش قهرمانی کشور است

آلیلا عطار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به مسابقات استعدادهای برتر کشور در رشته هاکی(بخش دختران) به میزبانی کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از سیاست‌های بسیار خوب وزارت ورزش و جوانان برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی است و در حاشیه این مسابقات چهار استعدادیاب از فدراسیون هاکی حاضر بوده و به آنالیز بازی‌ها و شناسایی استعدادهای برتر در رشته هاکی خواهند پرداخت.

نائب رئیس فدراسیون هاکی ادامه داد: پس از شناسایی استعدادهای برتر در رشته هاکی توسط استعدادیاب‌های این فدراسیون، این نفرات برای حضور در اردوهای تیم ملی دعوت خواهند شد و آموزش‌های لازم برای حضور در عرصه ملی را فرا خواهند گرفت و بدین وسیله زمینه حضور این استعدادها در عرصه ملی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به حضور استعدادیاب‌های فدراسیون در بدنه هیأت‌های ورزشی، یادآور شد: البته در کنار برگزاری این مسابقات، استعدادیاب‌های فدراسیون هاکی به صورت مستمر در بدنه هیأت‌های ورزشی فعال بوده و نفرات مستعد را برای حضور در اردوی تیم ملی شناسایی و به کادر فنی تیم ملی معرفی خواهند کرد.

عطار با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های استعدادیابی درسنین پایین، افزود: با استعدادیابی و پرورش ورزشکاران در سنین پایه، آن‌ها بیش از 10 سال فرصت خواهند داشت در رده‌های مختلف برای کشور افتخار‌آفرینی کنند و به گونه‌ای آینده قهرمانی ورزش کشور را تضمین می‌کند.

*هاکی چمنی رشد و توسعه می‌یابد

مسؤول فنی مسابقات المپیاد استعدادهای برتر هاکی کشور با اشاره بر سیاست‌های فدراسیون هاکی در قبال هاکی سالنی و چمنی، گفت: لذت هاکی چمنی به اذعان کارشناسان رشته ورزشی هاکی بسیار بیشتر و بالاتر از هاکی داخل سالن است، حتی برخی از کارشناسان هاکی داخل سالن را مختص ورزشکاران آماتور می‌دانند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بخش اعظم مسابقات هاکی در سطح آسیا و جهانی بر پایه هاکی چمنی برگزار می‌شود به همین دلیل سیاست‌های این رشته ورزشی بر روی هاکی چمنی متمرکز شده است و سعی در رشد و توسعه این رشته داریم.

عطار با اشاره به قابلیت‌ها و توانایی‌های تیم ملی در هاکی داخل سالن، یادآور شد: البته فدراسیون هاکی از رقابت‌های هاکی داخل سالن نیز غافل نبوده و ما تیم‌های بسیار خوبی در رده‌های ملی در سطح آسیا و جهان داریم و به نحوی که تیم ملی ما در بخش آقایان موفق به کسب قهرمانی در آسیا و عنوان سومی جهان شده است.

وی در بخش بانوان در خصوص برگزاری این مسابقات نیز، یادآور شد: مسابقات المپیاد استعدادهای برتر هاکی در بخش بانوان با شرکت 17 استان در کرمانشاه آغاز شده است و این تیم‌ها در چهار گروه طی 44 بازی به رقابت خواهند پرداخت.

نائب رئیس فدراسیون هاکی خاطرنشان کرد: هدف اصلی در این مسابقات شناسایی استعدادهای برتر و توسعه رشته ورزشی هاکی است و در پایان این رقابت‌ها تیم‌های اول تا سوم، برترین بازیکن، برترین گل و تیم اخلاق رقابت‌ها مشخص خواهند.

وی در خصوص سطح کیفی مسابقات، خاطرنشان کرد: مدت زیادی از فعالیت اکثر استان‌ها در رشته هاکی چمنی در بخش بانوان در رده های پایه نمی‌گذرد به همین دلیل برخی از تیم های شرکت کننده در این مسابقات زمان بسیار کوتاهی برای آماده‌سازی خود در اختیار داشته اند، اما با این شرایط سطح مسابقات در حد قابل قبولی است و از آن راضی هستیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول