اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تبدیل گرنت پژوهشی به ترمیم حقوق اساتید، مشکل20 ساله پژوهش در کشور است

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: مشکل 20 ساله‌ای که پژوهش دانشگاهی را زمین‌گیر کرده، تبدیل گرنت به ترمیم حقوق اساتید است که پول نفت برای پژوهش و با نام گرنت به دانشگاه می‌رسد و با امتیازبندی‌ براساس مقاله بین اساتید تقسیم می‌شود.

تبدیل گرنت پژوهشی به ترمیم حقوق اساتید، مشکل20 ساله پژوهش در کشور است

محمد سلیمانی عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرگزاری فارس اظهار داشت: یکی از مشکلات گریبان‌گیر پژوهش دانشگاهی، بحث گرنت در دانشگاه‌ها است که این مشکل از حدود بیست سال پیش ایجاد شده است.

وی توضیح داد: در همه دانشگاه‌های دنیا، گرنت به این معناست که استاد به صنعت می‌رود و از صنعت و جامعه پروژه به دانشگاه می‌آورد و در واقع پول به دانشگاه می‌آورد و این پول هم استاد و هم دانشجویی که با آن استاد کار می‌کند را منتفع می‌کند.

* تبدیل گرنت پژوهشی به ترمیم حقوق اساتید، پژوهش را زمین‌گیر کرده است

سلیمانی گفت: اما در ایران همان پول نفتی که به اسم پژوهش به دانشگاه می‌دهند را تحت عنوان گرنت با امتیازبندی‌هایی که براساس مقاله است بین استادها تقسیم می‌کنند؛ به هر استادی از 2 میلیون تا 4 میلیون  یا 5 میلیون در سال می‌رسد و عملا گرنت در دانشگاه‌های ایران تبدیل به ترمیم حقوق شده است.

وی ادامه داد:‌ این در صورتی است که به طور مثال دانشگاهی دارای 4 میلیارد تومان بودجه پژوهشی است، اگر این اعتبار را روی چند موضوع اساسی می‌گذاشت حتما به نتیجه می‌رسید، اما وقتی بین 500 نفر تقسیم می‌شود، دیگر نه چیز چشم‌گیری به کسی می‌رسد و نه می‌توان با حداکثر 5 میلیون کار اساسی انجام داد.

استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: اینجاست که کار گیر پیدا کرده و پژوهش دانشگاهی را در کشور زمین‌گیر کرده است. 

سید مصطفی خوش چشم

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول