اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی 928 پروژه در هفتهٔ دولت در قزوین/ استاندار پیش از انتخابات تغییر می‌کند

استاندار قزوین گفت: در هفتهٔ دولت 928 پروژه در بخش دولتی و غیردولتی، در سه حوزهٔ کلی امور زیربنایی و عمرانی، امور اقتصادی، امور فرهنگی و اجتماعی و با اعتباری بالغ بر شش هزار و 745 میلیارد ریال افتتاح شده و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی 928 پروژه در هفتهٔ دولت در قزوین/ استاندار پیش از انتخابات تغییر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته دولت در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن عذرخواهی از اصحاب رسانه برای لغو نشست خبری روز گذشته، عنوان کرد: تنها دلیل لغو نشست خبری در روز گذشته اختلاف آمار تهیه شده بود، من همواره برای نشست‌های خبری، خودم این آمار را بررسی می‌کردم اما در نشست خبری دیروز این اتفاق دیر رخ داد و فرصت اصلاح آمار نبود.

استاندار قزوین با اشاره به حوادث و رخ‌دادهای سال پرفراز و نشیب شصت و اقدامات تروریستی منافقان، اظهار کرد: در این دوره شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم و برخی از خدمت‌گزاران نظام را از دست دادیم که یکی از تکان‌دهنده‌ترین آن‌ها حمله به دفتر دولت و انفجار جلسه شورای امنیت کشور بود که به شهادت شهیدان رجایی و باهنر انجامید.

زاهدی با اشاره به سنت هرساله در هفتهٔ دولت و افتتاح پروژه‌های دولتی و غیردولتی و نیز آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها عنوان کرد: در هفتهٔ دولت 928 پروژه در بخش دولتی و غیردولتی، در سه حوزهٔ کلی امور زیربنایی و عمرانی، امور اقتصادی، امور فرهنگی و اجتماعی و با اعتباری بالغ بر شش هزار و 745 میلیارد ریال افتتاح شده و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: این میزان پروژه برای سه هزار و 905 نفر به‌صورت مستقیم و برای 6 هزار و 244 نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

مقام عالی دولت در استان قزوین با اشاره به حواشی سال گذشته سفر نوبخت به قزوین عنوان کرد: اعتباراتی که آقای نوبخت در سفر به قزوین واگذار کرده بودند توسط بنده و دکتر یاری پیش از سفر ایشان پیگیری و مصوب شده بود و در این سفر تنها باید اعلام می‌شد.

 

پیگیری تخصیص اعتبارات ممکن است توسط هرکسی صورت بگیرد

استاندار قزوین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در ارتباط با حضور افرادی که هیچ مسؤولیت رسمی در استان ندارند در کنار مدیران دستگاه‌های اجرایی در مناطق استان و اعلام وعده‌های تخصیص اعتبارات عمرانی توسط آنان از جیب بیت‌المال و کارکرد انتخاباتی آن عنوان کرد: در استان قزوین از قدیم یک‌رویه‌ای بود که شخصیت‌های تأثیرگذار در استان فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند. هر آنچه در مورد تخصیص اعتبارات تصمیم گرفته می‌شود در قالب قوانین و مقررات است، یعنی اعتبار خارج از موافقت‌نامه نیست و خارج از قوانین به کسی پول نمی‌دهند.

وی افزود: برای مثال سدبالاخانلو یا هرجای دیگری اعتباراتش ملی و مشخص است و تخصیص داده می‌شود، حالا ممکن است فردی به دلیل ارتباطاتی که دارد برود و پیگیری کند، ولی در نهایت آن چیزی که تصویب می‌شود اجرایی می‌شود.

زاهدی عنوان کرد: به‌هرحال برخی شخصیت‌ها در استان هستند که بر روی یک سری مسائل نظر دارند، مثلاً سرپرست شهرداری انتخاب می‌شود یکی نظر مثبتی دارد و یکی انتقاد دارد، من به‌عنوان استاندار خیلی نباید وارد این حواشی بشوم و وقتم را نباید صرف این مسائل بکنم، من تلاشم را باید برای حل مشکلات اساسی استان تلاش خودم را انجام بدهم.

این مسؤول افزود: من به همهٔ مسؤولان دولتی و مقامات محلی هم در این نشست خبری و هم به‌صورت اداری تذکر جدی می‌دهم که مراقبت کنند، در این جلسات که انتخاباتی هم می‌شود حضور پیدا نکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در آستانهٔ انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی مدیران محلی و حتی استانی همراه با برخی چهره‌های سیاسی و جناحی به مناطق مختلف استان سفر می‌کنند و از محل اعتبارات ملی وعده‌هایی به مردم می‌دهند. با وجود پرسش صریح اصحاب رسانه استاندار قزوین تصمیم گرفت در مورد علت فعالیت و حضور مدیران اجرایی استان در کنار این افراد و هزینه‌کرد از اعتبار شخصیت حقوقی بیت‌المال و اعتبارات ریالی به نام یک نفر سکوت کند.

 

در مورد مجتمع لاله الموت هیچ تصمیمی گرفته نشده است

زاهدی با اشاره به موضوع پروژه مجتمع لالهٔ الموت نیز با بیان اینکه هنوز هیچ تصمیمی برای این مجتمع گرفته نشده است، اظهار کرد: آنچه ما در نظر داریم این است که بهره‌برداری از این پروژه برای مدت محدودی که محاسبه می‌شود، به بخش خصوصی واگذار شده و پس‌ازآن دوباره به دولت بازگردد.

وی افزود: تا به امروز چند سرمایه‌گذار از پروژه بازدید کرده‌اند اما به‌دلایل مشکلاتی از جمله وضعیت راه، برخی نظر منفی داده و برخی نیز فعلاً پاسخی نداده‌اند.

این مسؤول ادامه داد: این پروژه به پیمانکار واگذار نخواهد شد و تنها به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود.

 

استاندار قزوین تا پیش از انتخابات تغییر می‌کند

استاندار قزوین با اشاره به زمزمه‌های جابجایی خود از مسؤولیت استانداری عنوان کرد: من از بهمن‌ماه بازنشسته خواهم شد و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم چندین مرحله از جمله دیروز به وزیر کشور تأکید کرده‌ام تا استاندار جدید برای استان منصوب شود.

استاندار قزوین همچنین در پاسخ به پرسشی در ارتباط با عدم برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و مشکلات حاشیه‌ای در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که منجر به لغو مراسم روز خبرنگار در قزوین نیز شد اظهار کرد: تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی در حوزه اختیارات استاندار نیست و من تنها یک عضو و نایب رئیس شورا هستم، در زمانی که رئیس شورای فرهنگ عمومی در استان حضور دارد من نمی‌توانم جلسات این شورا را برگزار کنم و امیدوارم با تغییرات صورت گرفته در مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این جلسات به‌زودی برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به عدم برگزاری مراسم روز خبرنگار به دلیل استعفای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: با توجه به شرایط اداره کل ارشاد و با توجه به اینکه مدیرکل وقت بیش از این نمی‌توانست در آن مسؤولیت بماند، برگزاری جشن به صلاح نبود.

زاهدی اظهار کرد: در استان قزوین برای فعالیت فرهنگی باید بیشترین نمره را به سازمان میراث فرهنگی استان و شهرداری قزوین بدهیم، چراکه دستگاه‌های دیگر از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش زیادی در فضای فرهنگی و برنامه‌های اجرا شده در استان نداشته‌اند.

استاندار قزوین در پایان عنوان کرد: بزرگ‌ترین و بهترین کاری که من در استان قزوین انجام دادم و به آن افتخار می‌کنم برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین است که جزو کنگره‌های ملی کم‌نظیر بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول