اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مسؤولان از تصمیمات احساسی پرهیز کنند/ مجوز تولید 6 شربت عناب در کشور اخذ شد

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: مسؤولان در نظر داشته باشند که باید از تصمیمات احساسی پرهیز و بدانند یک کار علمی و کارشناسی از نتایج بسیار خوبی برخوردار و باعث پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.

مسؤولان از تصمیمات احساسی پرهیز کنند/ مجوز تولید 6 شربت عناب در کشور اخذ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نخستین همایش ملی عناب استان خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور، مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از پژوهشگران و محققان این محصول استراتژیک کار خود را در بیرجند ‌آغاز کرد.

داراب یزدانی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور گفت: برای همایش ملی عناب در خراسان‌جنوبی 93 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد 65 مقاله برگزیده و هشت مقاله برای سخنرانی ارائه شده است.

آب؛ بزرگ چالش قرن اخیر در کشور

وی آب را یکی از چالش‌های بزرگ قرن اخیر در کشور دانست و بیان داشت: امروز وابستگی اراضی کشاورزی به آب در دنیا 37 درصد، خاورمیانه 46 درصد و ایران 62 درصد است.

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه کاهش آب و افزایش دما منجر به کاهش تولیدات زراعی می‌شود، تصریح کرد: حدود ۶۵ درصد از اراضی کشور در اقلیم خشک و فراخشک قرار دارد و متوسط بارندگی‌ها در خراسان‌جنوبی 114 میلی‌متر بوده در حالی که میانگین بارندگی کشور 250 میلی‌متر است.

یزدانی با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی عناب در استان خراسان‌جنوبی، گفت: قبل از برگزاری این همایش طی سال‌های اخیر چهار همایش دیگر در کشورهای چین، استانبول ترکیه و استرالیا برگزار شده است.

اخذ مجوز برای تولید شش شربت عناب در کشور

وی با بیان اینکه داروی بی بی سَد یک محلول خوراکی وارداتی است که عناب یکی از اجزای آن است، اضافه کرد: تاکنون شش شربت عناب به عنوان داروی طب سنتی مجوز گرفته و غالبا در سلامتکده‌ها موجود است.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور با ضرورت توسعه علم و فناوری، گفت: با ترویج و توسعه علم و فناوری می‌توانیم از همه حوزه‌ها برای پیشرفت و توسعه کشور بهره ببریم چراکه از این طریق بسیاری از مشکلات کشور از جمله اقتصاد و اشتغال حل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مدیران ارشد جامعه متوجه اهمیت علم و فناوری باشند و تولید ملی را بر علم و فن متکی کنند، تصریح کرد: مسؤولان در نظر داشته باشند که باید از تصمیمات احساسی پرهیز و بدانند یک کار علمی و کارشناسی از نتایج بسیار خوبی برخوردار و باعث پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.

اقتصاد کشور متکی بر تولید باشد

رئیس جهاد دانشگاهی کشور متذکر شد: باید اقتصاد کشور متکی بر تولید باشد و این موضوع تنها با توسعه علم و فناوری امکان‌پذیر است بنابراین دفاع ما باید دفاع دانش بنیان متکی بر توان ملی باشد.

طیبی از شناساییمزیت‌ها و استعدادهای استان در حوزه اشتغال خانگی خبر داد و گفت: طرح اشتغال خانگی در 9 استان کشور اجرا شده و در این جهت نیز بر روی مزیت‌های آن استان تولید اشتغال شده است.

وی بیان داشت: برنامه‌ریزی داریم بر اساس مزیت‌های هر منطقه در کشور کارهای شاخصی انجام دهیم که در خراسان‌جنوبی عناب را به عنوان مزیت شناسایی کردیم.

گیاهان دارویی سر سفره مردم آورده شود

ولی‌الله مظفریان عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به خواص محصول عناب، گفت: عناب یک مخلوق از هشت هزار مخلوق گیاهی و یک گیاه غذایی است که وقتی وارد سفره مردم می‌شود به سلامت عمومی جامعه کمک و نقش دارویی را به درستی بازی می‌کند.

وی از وجود بیش از 400 گونه گیاه دارویی در بازار طب سنتی خبر داد و بیان داشت: گیاهان دارویی باید بر سر سفره مردم آورده شود چرا که این مهم به اقتصاد کشور نیز کمک خواهد کرد و باعث پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود.

مظفریان مهم‌ترین اثرات درمانی محصول عناب را ضد درد، رقیق‌کننده خون، ضد تب، ضد سرفه، تصفیه‌کننده خون، محافظ کبد و محرک سیستم ایمنی بدن ذکر و مطرح کرد: عناب خواص بسیاری دیگری دارد که نشان می‌دهد با استفاده از عناب می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرد.

انتهای پیام/69039/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول