اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مالک اشتر الگویی شاخص برای جوانان است/ حاصل کار برخی فعالیت‌های هنری فروپاشی خانواده

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: مالک اشتر الگویی ارزشمند برای نسل جوان است که باید شناخته شود.

مالک اشتر الگویی شاخص برای جوانان است/ حاصل کار برخی فعالیت‌های هنری فروپاشی خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی ظهر امروز در نهمین جشنواره استانی مالک اشتر که در کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: هیچ کجای دنیا نیروهای مسلح مشابه کشور ما پیدا نخواهید کرد چرا که این منش و رویکرد مختص کشور ماست چون تفکر بسیجی و حرکت جهادی در بین مردم ما نهادینه شده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) با نفس مسیحایی خودشان نسل دفاع مقدس را تربیت کردند به طوری که کمبودها و کاستی‌های فراوان در کشور وجود داشت ولی با این همه سربازان وطن مقابل متجاوزان ایستادند.

سرایی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش یکی از بزرگان، فرماندهان ما در اوج جوانی به بزرگ‌ترین و مقتدرین ژنرال‌های دنیا تبدیل شدند و با الهام از رهنمودهای حضرت امام توانستند کارهای غیرممکن را عملی کنند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان« ما می‌توانیم» را پیام محوری هشت سال دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: الگوی جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس مالک اشتر و اصحاب بزرگ حضرت رسول  (ص) بود.

وی اضافه کرد: مالک اشتر یک شخصیت بی‌نظیر در تاریخ اسلام بود به طوری که مبارز سیاسی و اجتماعی بوده و حضور وی در میدان‌های نبرد موجب خشنودی امیرالمومنین (ع) می‌شد.

وی با بیان اینکه مالک اشتر در میدان نبرد برای دشمنان رعب آور بوده و دوستان و لشکر اسلام را دلگرم می‌کرد، گفت: بنابراین فرماندهان ما در عصر جاری همچنان باید این سرباز بزرگ اسلام را برای خودشان الگو قرار دهند.

سرایی، مالک اشتر را الگوی شهیدان بزرگ همچون شهید همت و شهید باکری دانست و اضافه کرد: این انسان‌های وارسته ضمن اینکه فرمانده لشکر بودند اما با رزمندگان اسلام صمیمانه رفتار می‌کردند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان، معرفی انسان‌های بزرگ تاریخ اسلام را به عنوان الگو ضروری دانست و اضافه کرد: ادارات و متولیان فرهنگی به جای ترویج ابتذال، چنین افراد برجسته‌ای را معرفی کنند.

وی محتوا و درون‌مایه برخی از کارهای هنری و تئاترها را تاسف‌آور دانست و اضافه کرد: با این بهانه که « نمی‌توان مانع شادی مردم شد» در حال ترویج بی‌اخلاقی هستند و انتقادها را هم برنمی‌تابند با وجودی که خود واقف هستند حاصل برخی فعالیت‌ها، فروپاشی بنیان خانواده است.

انتهای پیام/۶۱۰۰۲/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول