اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

معاون استاندار اصفهان: به دنبال تک رقمی شدن نرخ بیکاری هستیم

معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: بیکاری استان از ۱۴.۱ به ۱۰.۷ درصد کاهش پیدا کرده است و دنبال تک رقمی شدن این نرخ تا پایان سال هستیم.

معاون استاندار اصفهان: به دنبال تک رقمی شدن نرخ بیکاری هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حسن قاضی عسگر ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبلاً پرتال سرمایه گذاری در استان ایجاد شده بود و ما هم آن را تکمیل کردیم و پروژه‌های سرمایه گذاری خوبی در این پرتال قرار داده شده است، علاوه بر آن دنبال مجموعه‌های سرمایه گذاری داخل و خارج از کشور هم هستیم.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: بیکاری استان از ۱۴.۱ به ۱۰.۷ درصد کاهش پیدا کرده است و دنبال تک رقمی شدن این نرخ تا پایان سال هستیم.

وی با اشاره به یافتن ریشه مشکلات استان افزود: صنعت نساجی از صنایع اولویت دار استان است و کارگروه نساجی و پوشاک با حضور فعالان صنف تشکیل شد و تأسیس دو شهرک در اصفهان و کاشان در حال پیگیری است.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از چشمه‌ها و قنوات، عنوان کرد: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در دستور کار مدیریت استان است و امسال نیز حدود 1400 هکتار گلخانه در استان در حال تأسیس است.

وی به راه‌اندازی کلینیک درمان مشکلات اقتصادی در استان بیان کرد: به منظور تسریع در رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی، یکشنبه‌ها به این امر اختصاص پیدا کرد و فعالان اقتصادی بدون وقت قبلی با استاندار دیدار، مشکلات آن‌ها رسیدگی و برای حل آن‌ها تصمیم گیری می‌شود.

قاضی عسگر در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات نان عنوان کرد: تعیین قیمت نان در تهران انجام می‌شود و از تهران خواستیم تا بتوانیم در اصفهان قیمت گذاری را انجام دهیم تا برخی از مشکلات که هم نانوایان و هم مردم عزیز با آن مواجه هستند برطرف شود.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان با مهم خواندن احداث کارگو ترمینال در فرودگاه اصفهان، گفت: کارگو ترمینال خبر بسیار خوبی است که از این هفته زیر بار می‌رود و دریچه ای برای صادرات و واردات محصولات کشاورزی و گل و گیاه است و ترمینال سی آی پی هم برای تجار راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اشتغال زایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: ۷ هزار و ۱۳۴ نفر در این شهرک مشغول هستند و هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان گردش مالی این شرکت‌ها است.

قاضی عسگر با اشاره به ایجاد منطقه ویژه شرق اصفهان با حمایت فولاد مبارکه، تاکید کرد: پروژه‌های نیمه تمام در بخش صنعت زیاد است و تلاش می‌کنیم تا مشکلات رفع شود.

معاون اقتصادی استاندار در پاسخ به سؤالی در خصوص اختصاص سهمیه گوشت اصفهان به تهران گفت: یک محموله به دلیل عدم ظرفیت استان اصفهان به تهران رفت، ۱۱ شرکت از استان را شناسایی کردیم تا واردات گوشت را بر عهده بگیرند و به همین جهت قیمت گوشت کنترل شد.

انتهای پیام/63055/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول