اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تولید 50 درصد طلای کشور در کردستان

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گفت: با توجه به اکتشافات صورت گرفته در حوزه طلا، کردستان در کشور رتبه اول تولید را با تولید بیش از 50 درصد طلای کشور در اختیار دارد.

تولید 50 درصد طلای کشور در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی شامگاه یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی معدن‌داران کردستان با استاندار و مسؤولان اجرایی استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در کردستان ظرفیت‌های مناسبی در حوزه معدن داریم که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اکتشافات صورت گرفته در حوزه طلای استان، در کشور رتبه اول تولید را با تولید بیش از 50 درصد طلای کشور در اختیار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در ادامه تصریح کرد: از لحاظ ذخیره سنگ آهن رتبه پنجم کشور داریم و برندهای استان ثبت جهانی شده است و سنگ مرمر کردستان یک برند در کشور محسوب می‌شود و  از لحاظ تولید سیلیس و باریت جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی افزود: در استان  403 معدن قابل بهره‌برداری داریم که 149 معدن آن  فعال است.

دره‌وزمی در ادامه خاطرنشان کرد: تعدد تولید سنگ‌های معدنی از خصوصیت‌های بارز معادن استان است.

وی افزود: بیشتر تنوع معادن استان در شهرستان‌های سقز و بیجار و قروه است و  شهرستان سنندج کمترین تنوع مواد معدنی را در استان دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه گفت: در استان به طور کامل447 کیلومترمربع مساحت پروانه بهره‌برداری استان است که 1.5 درصد خاک استان را شامل میشود.

وی در ادامه اظهار داشت: 62 مورد پروانه صادر شده است که 114 کیلومتر مربع سینه کار محسوب می‌شود.

دره‌وزمی به اکتشافات نوین در استان اشاره و خاطرنشان کرد: به بخش اکتشافات نوین در شهرستان‌های سقز و قروه امید بیشتری داریم.

وی به مشکلات معدن‌داری در استان هم گریزی زد و بیان کرد: معدن‌داری در استان مشکلاتی اعم از مشکلات مرتبط با دستگاه‌های اجرایی، پدیده خام‌فروشی که بزرگترین مشکل معدن‌داری در استان است، مشکلات مرتبط با معارضین محلی، عدم واگذاری سینه‌کار جدید، عدم واگذاری سینه‌کار برای توسعه سینه‌کار و ... است. 

دره‌وزمی در ادامه افزود: در استان قریب به یک میلیون و پانصد هزار تن کنسانتره سنگ آهن تولید می‌کنیم.

وی در پایان افزود: ما از کسانی که غیرقانونی در حوزه معدن بهره‌برداری کنند و فعالیت غیرمجاز داشته باشند به طور جد برخورد می کنیم ضمن اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید دست به دست هم دهند تا در توسعه استان و ایجاد تولید به معادن استان توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/2330/79/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول