اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح 39 طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری در مهدیشهر

39 طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری در سومین روز از هفته دولت در شهرستان مهدیشهر به بهره‌برداری رسید.

افتتاح 39 طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، صبح امروز در گرامیداشت هفته دولت، 39 طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری با اعتبار 150 میلیارد و 762 میلیون ریال در شهرستان مهدیشهر به بهره‌برداری رسید.

به مناسبت هفته دولت همچنین اجرای 9 طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری با اعتبار 171 میلیارد و 646 میلیون ریال در این شهرستان آغاز شد.

امروز مرحله نخست مجتمع خدماتی و رفاهی فولادمحله هم‌زمان با سومین روز از هفته دولت با حضور استاندار سمنان به بهره‌برداری رسید.

احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: مجتمع خدماتی و رفاهی فولادمحله در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع شامل جایگاه سوخت (بنزین و گازوئیل) یک هزار و 600 مترمربعی، ساختمان اداری 120 مترمربعی، فضای سبز یک هزار و 600 مترمربعی، غرفه‌های تجاری 80 مترمربع، سرویس‌های بهداشتی 80 مترمربع و نمازخانه 90 مترمربع بوده و با حدود 52 میلیارد ریال سرمایه توسط بخش خصوصی احداث شده است.

وی افزود: این مجتمع اشتغال‌زایی هشت نفر به‌طور مستقیم و 15 نفر به‌صورت غیرمستقیم را در پی خواهد داشت. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: در راستای ترغیب و کمک به سرمایه‌گذار، اجرای آسفالت راه‌های دسترسی و تهیه و نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی این مجتمع با اعتباری در حدود دو میلیارد و 740 میلیون ریال توسط این اداره کل انجام شده است.

منصورکیایی با اشاره به اهمیت عناصر خدمات رفاهی در ارائه خدمات به مسافران عبوری برای داشتن استراحت‌های کوتاه و جلوگیری از خستگی رانندگان و بروز حوادث جاده‌ای افزود: برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از همه توان و ظرفیت واحدهای مرتبط برای خدمت‌رسانی و نظارت بر ایمنی عبور و مرور مسافران نوروزی به‌ویژه زائران حرم مطهر حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) انجام می‌گیرد. 

وی یادآور شد: 30 مجتمع خدماتی و رفاهی در محورهای مواصلاتی استان سمنان، خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ها را انجام می‌دهند.

بهره‌برداری از 4 طرح برق‌رسانی در مهدی‌شهر

در سومین روز هفته دولت، چهار طرح عمرانی برق‌رسانی با اعتباری به مبلغ هشت میلیارد و 306 میلیون ریال در شهرستان مهدی‌شهر افتتاح شد.

در مراسم افتتاح هم‌زمان پروژه‌های شهرستان مهدی‌شهر که با حضور استاندار سمنان و شماری از مسؤولان استان و شهرستان برگزار شد، از طرح‌های برق‌رسانی نیز بهره‌برداری به عمل آمد.

طرح احداث شبکه روشنایی معابر بلوار ورودی شهمیرزاد به مبلغ 981 میلیون ریال و طرح بهسازی و جابه‌جایی دو هزار متر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط بلوار آیت‌الله مؤمنی شهمیرزاد با هزینه دو میلیارد و 235 میلیون ریال، ازجمله طرح‌هایی است که به بهره‌برداری رسید.

طرح اصلاح و بهینه‌سازی سه هزار متر شبکه 20 کیلوولت و تعویض پایه‌های فرسوده منطقه شورستان مهدی‌شهر با اعتبار یک میلیارد و 740 میلیون ریال افتتاح شد.

طرح تبدیل چهار هزار و 500 متر شبکه فشار ضعیف سیم مسی به کابل خودنگهدار در روستای فولادمحله با مبلغ سه میلیارد و 350 میلیون ریال به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌های افتتاح‌شده محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول