اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امارات حمله موشکی یمن به «جیزان» عربستان را محکوم کرد

وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه‌ای حمله موشکی انصارالله یمن به شهر جیزان عربستان سعودی را محکوم کرد.

امارات حمله موشکی یمن به «جیزان» عربستان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای به حمله موشکی ارتش یمن به شهر جازان (جیزان) عربستان سعودی واکنش نشان داد.

در این بیانیه ضمن محکوم کردن این حمله آمده است: «امارات همبستگی کامل خود با عربستان سعودی در برابر حملات تروریستی علیه غیرنظامیان و حمایت از این کشور را در تمامی تصمیماتی که برای حفظ امنیت و ثبات خود و مقابله با تروریسم اتخاذ می‌کند، اعلام می‌کند».

طبق گزارش خبرگزاری امارات (وام)، در بیانیه مذکور ادعا شده است که «استمرار این حملات بیانگر ماهیت خطراتی است که منطقه در نتیجه کودتای حوثی‌ها علیه دولت یمن، با آن مواجه است و ضرورت تداوم مقابله با این حملات جهت تضمین امنیت و ثبات منطقه را نشان می‌دهد».

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته در واکنش به حملات هوایی عربستان، از حملات گسترده موشکی به فرودگاه «جیزان» عربستان سعودی خبر داد. سریع یکشنبه شب گفت که یگان موشکی ارتش یمن امشب ۱۰ فروند موشک از نوع «بدر ۱» را به آشیانه‌های جنگنده‌ها و بالگردهای آپاچی در فرودگاه بین‌المللی «جیزان» و مناطق نظامی در این منطقه شلیک کرده است.(جزئیات بیشتر)

حمله ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن از ابتدای سال ۹۴ به بهانه حمایت از دولتی که ریاض آن را «دولت قانونی» می‌داند، منجر به کشته شدن، ده‌ها هزار نفر شده است که بیشتر آن‌ها غیر نظامی هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا اخیرا در گزارشی مفصل از یمن اعلام کرده که از ابتدای حمله نظامی ائتلاف عربی به این کشور، ۹۱ هزار و ۶۰۰ تن در یمن کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول