اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری همایش بین‌المللی حفظ میراث فرهنگی در سمرقند با حضور ایران+تصاویر

همایش بین المللی «حفظ میراث فرهنگی» با حضور مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، نخست وزیر ازبکستان و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در شهر «سمرقند» برگزار شد.

برگزاری همایش بین‌المللی حفظ میراث فرهنگی در سمرقند با حضور ایران+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، همایش بین المللی «حفظ میراث فرهنگی» امروز با حضور «اودری ازوله» مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، «عبدالله عارف اف» نخست وزیر ازبکستان و همچنین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در شهر «سمرقند» برگزار شد.

نخست وزیر ازبکستان در مراسم افتتاحیه این همایش بین المللی گفت: این کشور به توسعه و تحکیم گفت‌وگوهای بین فرهنگی و تقویت هنر توجه خاصی دارد.

عارف اف افزود: در سال‌های اخیر در ازبکستان برای تبلیغ فرهنگ غنی اقدامات زیادی انجام و مراکز علمی متعددی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: این همایش نیز به آموزش میراث مادی و غیرمادی ازبکستان، توسعه بیش از پیش همکاری‌های فرهنگی این کشور با کشورهای خارجی به خصوص با سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) کمک می‌کند.

«اودری ازوله» مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) نیز در این همایش ضمن سخنرانی از تلاش‌های ازبکستان در زمینه حفظ میراث فرهنگی یاد کرد و تاکید نمود که سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد نیز با این کشور در این زمینه از نزدیک همکاری می‌کند.

وی  مجددا تاکید کرد: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد از ایجاد انستیتوی بین المللی «میرزا الغ‌بیک» در سمرقند برای تقویت تسامح و جلوگیری از افراط‌گرایی و همچنین تاسیس شعبه یونسکو در دانشگاه بین المللی گردشگری در سمرقند استقبال می‌کند.

در ادامه این همایش دانشمندان و کارشناسان علمی از کشورهای مختلف در مورد حفظ میراث مادی و غیرمادی، فعالیت‌های زیربنایی در شهرهای تاریخی، اهداف و وظایف مراکز علمی در زمینه آموزش میراث فرهنگی جهانی سخنرانی کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول