اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

شرکت واردکننده دارو: آمار عدم ایفای تعهدات ارزی واردکنندگان دارو غیر واقعی است

مدیرعامل یک شرکت وارد کننده دارو در مورد آمار منتشره در مورد گم شدن ارز و ایفای تعهدات واردکنندگان این بخش گفت: این آمار غیر واقعی است.

شرکت واردکننده دارو: آمار عدم ایفای تعهدات ارزی واردکنندگان دارو غیر واقعی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس احمد خارزی امروز در نشست خبری کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران با موضوع «تخصیص ارز 4200 تومانی برای تولید و واردات دارو و تجهیزات پزشکی و تبعات آن» گفت:  صنعت داروسازی جزء افتخارات این کشور است و صنعتی بی‌نظیر است و در شرایطی که حتی سیب‌زمینی و  پیاز هم دچار کمبود می‌شود این صنعت تنها صنعتی بوده است که همواره و پس از انقلاب مردم نسبت به آن اطمینان داشته‌اند و هیچ‌گاه کمبود جدی در اقلام دارویی بجز یکی دو مورد که در همه کشورها این مساله وجود دارد وجود نداشته است. 

وی در مورد سوء تفاهمی که در مورد واردات دارو و همچنین گم شدن یک میلیارد دلار ارز بوجود آمد، گفت: فروشندگان دارو به دلیل تحریم‌ها بسیار محدود شده‌اند و بسیاری از کشورها با ما کار نمی‌کنند. 

مدیر عامل شرکت داروسازی دانا که نامش به عنوان یکی از شرکت‌هایی که تعهدات ارزی خود را انجام نداده است و در لیست بانک مرکزی آمده بود، بیان داشت: پروسه تامین مواد اولیه دارو با توجه به مشکلات ناشی از تحریم‌ها بسیار طولانی شده است ضمن اینکه شرکت‌های کشتیرانی و ایرلاین‌ها کالا به ایران حمل نمی‌کنند. 

وی بیان داشت: در مجموع مشکلات بسیاری برای سفارش و واردات مواد اولیه و دارو وجود دارد ضمن اینکه مشکلاتی هم در خصوص ترخیص آن از گمرکات وجود دارد. 

خارزی اظهار داشت: در گذشته و پیش از تحریم‌ها برای واردات دارو با بازگشایی ال سی و با پرداخت 10 درصد قیمت کالا، داروها را وارد کشور می‌کردیم در حالی که اکنون 100 درصد قیمت کالا را باید چند ماه قبل پرداخت کنیم. 

مدیرعامل شرکت داروسازی دانا اظهار داشت: البته مشکلات عدیده‌ای در مورد واردات مواد اولیه‌ای دارویی وجود دارد و مسائل مختلف مشکلات بسیار زیادی را برای تولید‌کنندگان این بخش فراهم کرده است. 

وی با اشاره به تلاش فعالان این بخش برای تامین داروی مورد نیاز کشور در شرایط تحریم و پیچیدگی واردات داروی ساخته شده بیان داشت: براساس اسناد بانکی شرکت ما  2.8 درصد تعهد ایفا نشده دارد و طبق بخشنامه 28 خرداد ماه بانک مرکزی، فعالیت شرکت‌ها تا سقف 30 درصد تعهد ارزی ایفا نشده، بلامشکل است و بانک‌ها مجاز به همکاری با آن‌ها هستند.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی و حتی ترخیص دارو از گمرکات  کشور گفت: آمار منتشر شده درباره عدم ایفای تعهدات ارزی از سوی واردکنندگان دارو را غیرواقعی عنوان کرد.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول