اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

یکی از مهمترین چالشهای آموزش و پرورش منابع انسانی است

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از مهمترین چالش های آموزش و پرورش، منابع انسانی است اما با همت و تلاشی که همکاران ما داشتند این دغدغه را در حوزه پرورشی کم کردیم.

یکی از مهمترین چالشهای آموزش و پرورش منابع انسانی است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی در پنجمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی با بیان اینکه زحمات دوستان ما در حوزه اداره کل امور تربیتی و مشاوره قابل تقدیر و تشکر است، اظهارداشت: نیروی انسانی در هر مجموعه ای مهمترین رکن تحقق اهداف در هر حوزه ای است.

 وی ادامه داد: یکی از مهمترین چالش های آموزش و پرورش، منابع انسانی است اما با همت و تلاشی که همکاران ما داشتند این دغدغه را در حوزه پرورشی کم کردیم.

کاظمی افزود: با پیگیری ها و تلاش ها همکاران ما افق های روشنی پیش روی ما بخصوص در حوزه مشاور و پرورشی هستیم اما به بعضی از استان ها علیرغم اینکه در دستورالعمل ها بر این‌حوزه تاکید شده اما کاستی هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری روی دو بخش تاکید ویژه داشتند یکی حوزه دانشگاه فرهنگیان و دیگری حوزه فرهنگی و پرورشی است و از مدیران کل انتظار داریم که بیشتر کمک کنند که ما الان در حوزه پرورشی کمبود نیروی انشانی در بخش کمی و کیفی بیشتر مواجه هستیم. 

کاظمی گفت: من از مسئولان میخواهم که فضا را برای جذب نیروی انسانی در بخش پرورشی باز کنند.

کاظمی ادامه داد ما باید به این سمت برویم که کمبود نیروی انسانی در حوزه پرورشی را کاهش دهیم الان ۱۶۰ هزار ساعت به حوزه پرورشی اختصاص داده‌اند اما بعضی استان‌ها می‌گویند که ما ساعت داریم اما نیروی انسانی نداریم.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم تر از نیروی انسانی کمی، نیروی انسانی کیفیت اظهار داشت: نیروی انسانی پرانگیزه و پرتلاش را باید بیش از پیش افزایش دهیم ضمن اینکه حوزه تربیتی پرچمدار فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در وزارت آموزش و پرورش است لذا تقویت ادارات تربیتی از مهمترین کارهای ما است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امور تربیتی یعنی تمام حوزه فرهنگی و پرورشی و آقای حسینی دستور صریح دادند که اداره امور تربیتی کمافسابق ذیل سازمان فرهنگی و پرورشی بماند و کار کند و با جای دیگری ادغام نشود.

وی افزود: یکی از بخش‌هایی که خیلی باید به آن توجه کنیم کیفیت بخشی به نیروی انسانی است؛ از ابداع و تداوم این جشنواره تشکر می‌کنم و یقینا این جشنواره‌ها به کیفیت بخشی بیشتر به امور تربیتی کمک می کند ضمن اینکه ما هم باید توانمندی معلمان خود را افزایش دهیم.

کاظمی با بیان اینکه ما قصد داریم یک دوره ۳۰۰ ساعته برای معاونان پرورشی برگزار کنیم، اظهار داشت: آنچه مسئولیت حوزه پرورشی و تربیتی را سنگین تر کرده توجه به آسیب‌های اجتماعی در مدارس است در همین راستا کتاب درس تفکر و سبک زندگی می تواند آغاز یک حرکت خوب در حوزه تربیتی شود.

وی گفت: حجم آسیب های اجتماعی در جامعه به خصوص در دانش آموزان افزایش یافته و این نشان می‌دهد که اقدامات ما کافی نیست اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی را کنترل و کاهش دهیم نمی‌توانیم از مشاوران امور تربیتی و کارشناسان کمک بگیریم چرا که مسئولیت برای ما است و نمی‌توانیم این مسئولیت را از خود سلب کنیم.

کاظمی در پایان بیان کرد: باید فعالیت های فرهنگی و پرورشی خودمان را به دل مدارس ببریم و مهارت های روانی و اجتماعی که نیاز جامعه و دانش آموزان است را بیش از پیش افزایش دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول