اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

میشل عون: دو تجاوز اسرائیل به منزله «اعلام جنگ» علیه لبنان است

رئیس‌جمهور لبنان تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به کشورش را به منزله «اعلام جنگ» خواند و گفت، لبنان این حق را دارد که از حاکمیت خود دفاع کند.

میشل عون: دو تجاوز اسرائیل به منزله «اعلام جنگ» علیه لبنان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان روز دوشنبه در واکنش به حملات پهپادی روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق «ضاحیه» و «قوسایا» گفت که این تجاوزات اسرائیلی به منزله «اعلام جنگ» است.

عون که این اظهارات را در دیدار با «یان کوبیچ» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان مطرح کرده بود، افزود: «این دو تجاوز اسرائیلی خلاف قطعنامه 1701 است».

قطعنامه مزبور از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در ۱۱ آگوست ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی صادر شد(جزئیات بیشتر).

میشل عون در ادامه افزود: «آنچه که رخ داده به منزله اعلام جنگ است و این حق را به ما می‌دهد که از حاکمیت، استقلال و تمامی ارضی خود دفاع کنیم».

رئیس‌جمهور لبنان اظهار داشت که «ما ملتی هستیم که برای تحقق صلح و نه جنگ تلاش می‌کند و تهدید هیچ کس را قبول نمی‌کنیم».

حزب الله لبنان صبح روز یکشنبه گفته بود که یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در منطقه ضاحیه بیروت سقوط کرد و یک پهپاد دیگر در اطراف همان منطقه منفجر شد.

رژیم صهیونیستی روز بعد هم به پایگاه نظامی «جبهه الشعبیه لتحریر فلسطین» (جبهه آزادیبخش فلسطین) در منطقه قوسایا استان البقاع واقع در شرق لبنان و در نزدیکی مرزهای سوریه حمله هوایی کرد.

بامداد یکشنبه گذشته رژیم صهیونیستی چند حمله هوایی به نقاطی در جنوب سوریه کرد و پدافند هوایی سوریه با این تهاجم مقابله کرد، اما ساعاتی بعد حزب‌الله از شهادت دو نیروی خود بر اثر این حمله خبر داد وسید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که حزب‌الله پاسخ این اقدام رژیم صهیونیستی را خواهد داد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت دومین سالروز آزادی جرود عرسال و حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ لبنان باشد(جزئیات بیشتر).

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول