اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تا‌کنون 11 هزار میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هزینه شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، کل مساحت واحدهای بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده را 4 میلیون و 910 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: 11 هزار میلیارد تومان تاکنون برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هزینه شده است.

تا‌کنون 11 هزار میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هزینه شده است

جلیل بالایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده، اظهار داشت: زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه سال 1396 در مجموع به بیش از 130 هزار واحد مسکونی، صنفی، صنعتی و دامی خسارت‌های کلی و جزئی وارد کرد.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: تاکنون بیش از 118 هزار واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی به ساخت و بازسازی 32 هزار واحد مسکونی از 41 هزار واحد تخریبی اشاره و بیان کرد: 78 درصد از کل واحدهای تخریبی تاکنون بازسازی شده است.

بالایی روند بازسازی واحدهای تعمیری را 100درصد اعلام کرد و افزود: 67 هزار واحد تعمیری در این مناطق شناسایی شده بود که کل واحدها بازسازی و به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: واحدهای صنفی، خدماتی، صنعتی و دامی در مجموع 22 هزار واحد بوده که تا به امروز بیش از 18 هزار واحد بازسازی شده است.

به گفته بالایی، عدد رشد بازسازی واحدهای آسیب‌دیده در استان کرمانشاه 90 درصد و واحدهای تخریبی 87 درصد است.

این مسؤول با بیان اینکه برای بازسازی در مجموع حدود 11 هزار میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این هزینه‌ها در قالب اعتبار، تسهیلات، بلاعوض و هزینه‌های سود تسهیلات به زلزله‌زدگان ارائه شده، تسهیلاتی که به خسارت‌دیدگان عرضه می‌شود به صورت قرض‌الحسنه 15 ساله با کارمزد چهار درصد است.

وی کل مساحت واحدهای بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده را 4 میلیون و 910 هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: تاکنون 187 هزار تن میلگرد و آهن و 93 هزار تن سیمان رایگان بین خسارت‌دیدگان توزیع شده است.

بالایی با اشاره به خسارت وارده به 87 مدرسه با 415 کلاس درس در مناطق زلزله‌زده، گفت: ان‌شاءالله تا پایان شهریورماه جاری کل مدارس آسیب‌دیده بازسازی و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول