اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  تحلیل بین الملل

هاآرتص: اسرائیل تهدیدهای نصرالله را جدی گرفته و در حال آماده‌سازی است

یک روزنامه صهیونیستی با بیان اینکه تهدیدهای دبیرکل حزب‌الله لبنان مقامات سیاسی تل‌آویو را ترسانده است، نوشت که دستگاه امنیتی و نظامی این رژیم برای واکنش تلافی‌جویانه مقاومت آماده می‌شود.

هاآرتص: اسرائیل تهدیدهای نصرالله را جدی گرفته و در حال آماده‌سازی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به قلم «عاموص هرئل» تحلیلگر نظامی خود به بررسی واکنش «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان پرداخته و نوشت اسرائیل تهدیدهای نصرالله درباره نقض حریم هوایی لبنان را جدی گرفته و برای انتقام آنها آماده می‌شود.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به گزارش مبسوط دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به مقامات ارشد سیاسی درباره تهدیدهای دو روز پیش نصرالله علیه اسرائیل، آمده است: «مقامات نظامی به دولت گفتند که حزب‌الله در حال برنامه‌ریزی برای واکنش نشان دادن به دو حمله علیه سوریه و لبنان است که از سوی اسرائیل انجام شد».

هاآرتص با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح هشدار، مخصوصا در مرز سوریه و لبنان قرار گرفته، نوشت: «اما آمادگی در مرز غزه در بیشتری سطح خود قرار دارد زیرا نگران افزایش تنش‌ها در آنجا هستند».

نصرالله شامگاه یکشنبه طی سخنرانی در منطقه بقاع به مناسبت دومین سالروز آزادی جرود عرسال لبنان، در واکنش به حمله بامدادی صهیونیست‌ها به جنوب دمشق و تجاوز پهپادهای تهاجمی به حریم هوایی بیروت، اعلام کرد که اسرائیل آماده پاسخ حزب‌الله باشد و صهیونیست‌های ساکن شمال فلسطین اشغالی دیگر خواب راحت نخواهند داشت. (جزئیات بیشتر)

هرئل در ادامه توضیح می‌دهد: «نصرالله به صحبت‌هایش عمل می‌کند. حزب‌الله طی ماه‌های اخیر خطوط قرمزی را برای [سیاست] "جنگ مابین جنگ‌های" اسرائیل تعیین کرده است. این سازمان اعلام کرده که به هر حمله‌ای علیه افرادش در سوریه و هر تلاشی برای حمله به لبنان پاسخ می‌دهد. نصرالله این مسئله را با شدت بیشتر در سخنرانی روز یکشنبه تکرار کرد».

 

این نویسنده ضمن اشاره به وابسته بودن اوضاع منطقه به نتیجه اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: «اگر حمله حزب‌الله منجر به تلفات زیادی شود، اسرائیل شاید با عملیاتی به نوبه خود آن را پاسخ دهد. به بیان دیگر، نتایج تاکتیکی هستند که بار دیگر استراتژی را تعیین می‌کند».

در ادامه این یادداشت با پرسش این سوال که آیا دلیل کابینه برای تغییر در سیاست نظامی اسرائیل و تنش‌زایی با ایران، سوریه و عراق موجه بوده، آمده است: «برخی می‌گویند حزب لیکود در تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات پیش‌رو، به ملتهب کردن مرزها روی آورده تا بتواند در مبارزات انتخاباتی روی شعار نتانیاهو برای کابینه امنیتی تمرکز کند».

هاآرتص با بیان اینکه در رژیم صهیونیستی، سیاست همواره به مسائل امنیتی گره خورده و غیرقابل تفکیک از هم بوده، ادامه می‌دهد:‌«کابینه امنیتی واقعی امروز از مشاوران نزدیک نخست‌وزیر یعنی ران درمر سفیر اسرائیل در آمریکا، یوسی کوهن رئیس موساد، مئیر بن شبت مشاور امنیت ملی و آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش تشکیل شده است. آنها مسیر ستیزه‌جویی را درپیش دارند که با رویکرد نتانیاهو همپوشانی دارد».

بامداد یکشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه «المزه» و روستای عقربا در جنوب دمشق حمله کردند و پدافند هوایی سوریه نیز با این تهاجم مقابله کرد اما ساعاتی بعد حزب‌الله از شهادت دو نیروی خود بر اثر این حمله خبر داد. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی کم‌سابقه حمله هوایی به پایتخت سوریه را تایید کرد و مسئولیت آن را بر عهده گرفت و مدعی شد این حمله با هدف جلوگیری از ارسال پهپادهای تهاجمی ایران به حریم هوایی فلسطین اشغالی بوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول