اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

برای فردی که اشتباهی به فوتبال آمده بود/ شکایت رسمی خبرنگار فارس از معاون سابق باشگاه استقلال

خبرنگارخبرگزاری فارس به دلیل مطلب منتشره از سوی معاون پیشین باشگاه استقلال در صفحه اجتماعی‌اش از وی شکایت کرد.

برای فردی که اشتباهی به فوتبال آمده بود/ شکایت رسمی خبرنگار فارس از معاون سابق باشگاه استقلال

به گزارش خبرگزاری فارس، صبح امروز بخش ورزشی خبرگزاری فارس خبری روی خروجی خود مبنی بر اینکه محمد بلبلی بازیکن جدید این تیم 6 ماه از حضور در میادین محروم شده قرار داد و در این خبر اشاره کرد علی خطیر معاون سابق این باشگاه در این نقل و انتقال دسته گلی جدید به آب داده و با بازیکنی که به صورت غیر قانونی با فولاد قرارداد داشته قراردادی جدید برای حضور در استقلال بسته است.

بعد از این اتفاق علی خطیر در صفحه اینستاگرامش با انتشار عکسی از مطلب خبرگزاری فارس و نوشتن مطلبی با این مضمون که شماره کارت وی(خبرنگار سرویس ورزشی این خبرگزاری) را گم کرده است به او اتهام زده است. این در حالی است که یکی دو ساعت بعد جمشید نورشرق خبر محرومیت 6 ماهه بازیکن استقلال را تائید کرده و ظاهرا انتشار این خبر چندان به مذاق خطیر خوش نیامده است.در زیر عکس توافق بلبلی با معاون سابق باشگاه استقلال را می‌بینید:

به همین دلیل واحد حقوقی خبرگزاری فارس  اقدامات لازم را برای شکایت از معاون پیشین باشگاه استقلال انجام داده و وی باید صحت ادعای خود را در دادگاه به اثبات برساند.

با توجه به اتفاقات رخ داده در مورد علی خطیر لازم است در جهت پاکسازی مطلوب‌تر فوتبال کشور به نکات زیر اشاره و مشخص شود آیا وزارت ورزش و جوانان برای انتخاب افراد در راس فدراسیون‌ها و یا زیر مجموعه آنها و همچنین باشگاه‌ها صلاحیت فردی، شخصیتی و... را مورد ارزیابی قرار می‌دهند یا خیر؟

نمونه حواشی معاون سابق استقلال را در زیر ببینید:

درگیری با کارلوس کی‌روش و فحاشی‌هایش به مربی تیم ملی:در روزهای پایانی فعالیت کی‌روش هنوز فراموش نکردیم که وی در ساختمان پک با مربی تیم ملی درگیر شده و این کشمکش تا مدت‌ها تیم ملی فوتبال ایران را دچار چالش کرد.

درگیری با علیرضا حقیقی: وقتی این دروازه بان با ضربه ای از 6 ناحیه بینی او را شکست رسانه‌ها در کنکاش این اتفاق به اظهارات علیرضا حقیقی استناد کردند که وی ادعا کرد که خطیر به خانواده وی فحاشی کرده و کنترل اعصاب ندارد.

درگیری با فرهاد مجیدی و مصاحبه مربی استقلال علیه خطیر:مربی سابق استقلال در اواخر حضورش به عنوان مربی در این تیم ادعا کرد فردی در حال تخریب استقلال است و بدون اجازه و مشورت با وی در حال یارگیری و نقل و انتقالات است.مجیدی  در آخرین اظهار نظر خود در قامت مربی تیم امید در پستی کوتاه مدعی شد که آقایان اجازه بدهند استقلال نفس بکشد و غیر مستقیم علی خطیر را نشانه گرفت.

درگیری بی پایان با شفر و برکناری مربی آلمانی استقلال: داستان اختلاف این شخص با مربی آلمانی استقلال هم تمامی نداشت تا اینکه معاون استقلال آنقدر پیش رفت تا سرمربی آلمانی را از سمت خود برکنار کند، آن هم در حالی که شفر یک سال دیگر با استقلال قرارداد داشت.جالب اینجا بود که وی به سرمربی وقت استقلال لقب دلال داده بود و کاری کرد شفر به فیفا شکایت کند.

درگیری رسانه‌ای با ووریا غفوری، حسین حسینی و ....: وی که سابقه درگیری‌هایش در فوتبال تمامی ندارد در اواخر حضورش در این باشگاه با حسین حسینی و ووریا غفوری نیز درگیر شد و کار به جایی رسید که این 2 بازیکن شرط کردند اگر وی در جلسات عقد قرارداد باشد پای میز مذاکره با این باشگاه نخواهند نشت. در نهایت هم حسینی و غفوری با فتحی و منزوی جلسه گذاشته و قراردادشان را تمدید کردند.

درگیری با ذیحساب باشگاه استقلال: معاون جنجالی باشگاه استقلال بعد از استعفایش از این باشگاه توسط ذیحساب برای روشن شدن وضعیت مالی به ساختمان سعادت آباد فراخوانده شد اما وی به جای توضیحات با داد و فریاد و پرتاب وسایل روی میز یک زن کاری کرد که ذیحساب باشگاه با ناراحتی باشگاه را ترک کند. خطیر بعد از این در گفت‌و‌گو با  گزارشگر رادیویی که ظاهرا سوالات را پیش از مصاحبه با وی هماهنگ کرده بود ادعا کرد تمامی اتفاقات وارونه نوشته شده اما مسئولان باشگاه استقلال که معمولا روی این اتفاقات بلافاصله واکنش نشان می‌دهند ترجیح داد سکوت کنند تا به نوعی درگیری آقای معاون جنجالی تائید شود. 

اینها نمونه‌ای از درگیری‌های معاون باشگاه استقلال با اهالی فوتبال است که اگر قرار بود خبرنگار خبرگزاری فارس هر روز به آن اشاره کند باید شاهد شفاف سازی های بسیاری بودیم اما با توجه به شرایط حساس باشگاه استقلال ملاحظات در انتشار اخبار رعایت شد. 

با توجه به اتهام وارد شده به آقای مرتضی(میثم) رحمانی، یکی از خبرنگاران با سابقه ورزشی نویس کشور، انتظار می رود که انجمن ورزشی نویسان در راستای حمایت از نامبرده که یکی از اعضای قدیمی و فعال انجمن ورزشی نویسان ایران است، به این پرونده ورود کرده و در زمینه ایفاد حق وی اقدامات لازم و ضروری را مبذول کند.

شاید معاون سابق باشگاه استقلال در شرایط فعلی از هیچ جایگاه حقوقی در عرضه ورزش برخوردار نباشد، اما با توجه به اتهام وی به خبرنگار فارس، قطعا این موضوع جنبه کیفری را داراست و انجمن نیز می تواند در زمینه راستی آزمایی و مطالبه‌گری صحت و سقم این ادعا را به صورت مستقیم از باشگاه استقلال خواهان شد و نتایج را از طریق همین به شکل انجمن اطلاع رسانی کند.

انتهای پیام/ر

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول