اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای ۲۰ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در میاندورود/نامشخص بودن تکلیف زمین دانشگاه منابع طبیعی

فرماندار شهرستان میاندورود گفت: اکنون در شهرستان ۲۰ پروژه بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف بهره‌برداری شد، ۵۰۰ میلیون تومان بابت مجتمع فرهنگی اعتبار گذاشته شده است.

اجرای ۲۰ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در میاندورود/نامشخص بودن تکلیف زمین دانشگاه منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین منفرد بعدازظهر امروز در جلسه نشست خبری که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از نگاه من هر هفته هفته دولت است، در ارائه خدمات دولت رسانه جایگاه خاصی دارد باید چشم بیدار و نادر جامعه باشد، چنانچه عملکرد رسانه‌ها باعث سرعت بخشی به توسعه پایدار شود معلوم می‌شود وظیفه خودشان را درست انجام دادند.

وی افزود: امروزه شعار دنیا رونق توسعه پایدار است،صاحب‌نظران در این عرصه بر این باورند که در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید کار کرد، ما هنوز مدیران توسعه محور واقعی نداریم تحقق این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

منفرد بیان کرد: در حوزه سخت‌افزاری نمی‌شود به‌صورت متوازن همه ابعاد را به سمت توسعه ببریم، بعضی از محورهای توسعه می‌تواند موتور لکوموتیوی باشد که قطار را می‌کشاند.

این مسؤول گفت: محورهایی که می‌تواند در توسعه شهرستان مؤثر باشد بخش کشاورزی و گردشگری است، شهرستان میاندورود  قطب کشاورزی است، جاذبه گردشگری هم دارد، شرایط برای توسعه فراهم است، یک زمین بیشتر نداریم آن هم مادر ماست،  محیط زیست را دریابیم!

*اجرای ۲۰ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان میاندورود

وی بیان کرد: اکنون در شهرستان ۲۰ پروژه بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف انجام شد، ۵۰۰ میلیون تومان بابت مجتمع فرهنگی اعتبار گذاشته شد، در خصوص تسهیلات کارا حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد از این  مبلغ ۳ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان در بحث اشتغال فرهنگی و یک میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان‌ در بخش اشتغال فراگیر هزینه شد.

منفرد با اشاره به دغدغه‌ای که غلامیان فرماندار سابق شهرستان میاندورود پیرامون زمین ۶۰ هکتاری منابع طبیعی را در اختیار دانشگاه علوم کشاورزی قرار بدهد، گفت: وی باور داشت هر اعتباری باید در جایگاه خودش هزینه بشود سابقه این زمین به قبل از انقلاب برمی‌گردد که بعد از انقلاب هم‌ تکلیفش مشخص نشد و  قسمتی از آن به مسکن مهر تخصیص داده شد، هنوز هم تکلیفش مشخص نشده که دغدغه ماست.

فرماندار شهرستان میاندرود در پایان گفت: نخستین دغدغه  و مطالبه من این است که فرمانداری معاون داشته باشد، در حوزه بخشداران این شهرستان نیروهای جوان، پرتلاش،  حامی دولت، تحصیلکرده و عملگرایی دارد،  تحول و جابه جایی در این بخش باعث ایجاد انگیزه می‌شود.

* بیشترین عامل تصادفات در جاده گهرباران عوامل انسانی است

محمدحنیف سورکی‌آزاد بخشدار گهرباران‌ در ادامه گفت: بعد پیروزی انقلاب ریاست به مسؤولیت تبدیل شد که در هر زمانی باید مورد سؤال قرار بگیرد، هر کسی بر روی صندلی ریاست بنشیند باید پاسخگو باشد.

وی افزود: انتظارم از خبرنگاران این است که همواره به جمله(جز راست نباید گفت، هر راست نشاید گفت) توجه داشته باشند، اطلاعات یک خبرنگار باید بسیار بالا باشد، اخبار منتشر شده باید مستندات داشته باشد.

سورکی‌آزاد در باره پل مابین جاده فرح‌آباد و گهرباران گفت: این پروژه‌ای با اعتبارات ملی است، در مراحل اجرایی مشکلاتی چون جهش قیمت‌ها که پیمانکار را از اجرا منصرف کرد،  تعویض پیمانکار و مشکل در تملک اراضی بوجود آمد که طبق بررسی ادعای تملک درست نیست.

وی اضافه کرد: این پروژه شروع شده و باید تمام شود، در ادامه پروژه راه‌سازی در بخش گوهرباران،مناقصه برای 10.5 کیلومتر باقیمانده است، که شنیده‌ها حاکی از آن‌ است که برنده مشخص شده است و بودجه اجرای فاز سوم آن به اندازه دو سال اعتبار تملک و دارایی شهرستان‌میاندورود است.

بخشدار گهرباران‌  یادآور شد: قبول داریم حجم تصادفات در جاده گهرباران بالاست و ایمنی این جاده صد درصد نیست ولی طبق بررسی‌ها بیشترین عامل تصادفات عوامل انسانی و بی توجهی به مسائل ایمنی است، خبرنگاران همانطور در بحث بازسازی زیرساخت دارای دغدغه هستند در بحث اشاعه  فرهنگ‌ رانندگی و رعایت ایمنی هم دغدغه‌مند شوند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول