اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برای 814 نیاز در کشور وقف انجام شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه تنها راه باقی‌ماندن و جاویدان شدن توسط مال و ثروت دنیوی، وقف است، گفت: اکنون برای ۸۱۴ نوع نیاز جامعه در سطح کشور، وقف داریم.

برای 814 نیاز در کشور وقف انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ششمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی اوقاف و امورخیریه استان قزوین با بیان اینکه وقف مناسب‌ترین راهکار برای جاویدان کردن سرمایه‌های دنیوی است، اظهار کرد: تنها راه باقی‌ماندن و جاویدان شدن توسط مال و ثروت دنیوی، وقف است چراکه در وقف با خدا معامله می‌کنیم.

مجیدی با بیان اینکه وقف برای برطرف کردن نیازهای جامعه است، بیان کرد: اکنون برای ۸۱۴ نوع نیاز جامعه در سطح کشور، وقف داریم که می‌‌توان از این تعداد به وقف‌های فرهنگی، علمی، پزشکی، عمرانی و حتی وقف برای حیوانات اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: فرد واقفی که ۵۰۰ سال پیش از دنیا رفته، هنوز در جامعه حاضر و در حال خدمت به مردم است چون بخشی از اموال خود را وقف کرده و ابنگونه خود را جاودان کرده است.

حجت‌الاسلام مجیدی افزود: اکنون باید با یک نیازسنجی در تمامی حوزه‌های خدماتی، رفاهی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی موقوفات را به سمت‌وسوی حل این نیازها هدایت کنیم.

وی در ادامه افزود: باید نسبت به حوزه وقف، خارج از موارد اداری رفتار کرده و به عنوان یک اصل شرعی و اسلامی به آن نگاه کنیم.

مجیدی اظهار کرد: در گذشته نه چندان دور آن روزی که جمع‌آوری مالیات و ذخایر نفتی در جامعه مرسوم نبود، وقف به کمک جامعه آمد.

این مسؤول با بیان اینکه در طول تاریخ وقف راه درمان بیماری‌های اجتماعی و حمایت از آینده جامعه بوده است، اعلام کرد: واقفین باید در عرصه حمایت از انرژی هسته‌ای نیز  ورود پیدا کنند تا با برنامه‌ریزی‌های متناسب راه سعادت و پیشرفت جامعه ایرانی اسلامی فراهم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول