اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دانشگاه تبریز در جمع 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت

رئیس دانشگاه تبریز گفت: براساس انتشار تازه‌ترین نتیجه رتبه‌بندی جهانی شانگهای ۲۱۰۹، دانشگاه تبریز در جمع یک‌هزار دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت.

دانشگاه تبریز در جمع 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت

میررضا مجیدی امروز در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ شانگهای، ۱۳ دانشگاه ایرانی در جمع یک‌هزار دانشگاه برتر دنیا قرار دارد که دانشگاه تبریز از جمله یکی از آنهاست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رتبه‌‌بندی شانگهای یکی از سه نظام معتبر رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در رتبه‌بندی منتشر شده در سال ۲۰۱۹ شانگهای یک‌هزار‌ دانشگاه برتر جهان را پوشش داده است، تصریح کرد: کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیأت علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه چهار معیار به کار برده شده در نظام رتبه‌بندی شانگهای است.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه اخیراً دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی جدید جهانی تایمز موسوم به Golden Age of Higher Education توانست رتبه 101 تا 150 دنیا را کسب کند، اضافه کرد:این دانشگاه در حال حاضر با داشتن بیش از 21 دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، 800 نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی سطح یک و برتر کشور است.

به گفته وی،دانشگاه تبریز به خاطر همجواری با دانشگاه‌های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال‌غرب کشور، عهده‌دار بخش بزرگی از مسوولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه‌های بین‌المللی است.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان این نکته که توسعه همکاری‌های بین‌المللی و قرار گرفتن در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا از جمله راهبردهای کلان این دانشگاه است، یادآور شد: دانشگاه تبریز جزو اولین دانشگاه‌هایی بود که در اتحادیه‌های بزرگ بین‌المللی از جمله اتحادیه دانشگاه‌های جهان (IAU)، اتحادیه دانشگاه‌های بین‌المللی (IUC) و اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز(KUNIB) حضوری فعال داشته است.

به گفته وی، این دانشگاه در حال حاضر نیز در عرصه‌های جهانی بسیار فعال بوده و هم‌اکنون با نزدیک به 200 دانشگاه از کشورهای مختلف دنیا  قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری دارد که از این تعداد حدود 80 دانشگاه از کشور جمهوری ترکیه است.

وی با بیان اینکه براساس انتشار تازه‌ترین نتیجه رتبه‌بندی جهانی شانگهای دانشگاه‌های ایران (تهران، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران، امیرکبیر، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی نوشیروانی بابل، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، شهید بهشتی، شیراز و تبریز) با بازه رتبه‌ای 1000- 301 به ترتیب رتبه 1 تا 13 ایران را از آن خود کرده‌اند، افزود: دانشگاه تهران با حضور در جمع 400 دانشگاه برتر جهان، برترین دانشگاه ایران در رتبه‌بندی شانگهای اعلام شده است.

وی تصریح کرد: در رتبه‌بندی جهانی شانگهای سال 2019 ، ایران با 13 دانشگاه، ترکیه با 12 دانشگاه، مالزی  و مصر با 5 دانشگاه، عربستان و پاکستان با 4 دانشگاه، تونس، لبنان، امارات متحده عربی، عمان و نیجریه  با یک دانشگاه در جمع یک‌هزار دانشگاه برتر دنیا حضور داشتند.

گزارش فارس حاکی است، در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و دانشگاه کمبریج به ترتیب رتبه اول تا رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ 60023 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول