اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یادداشت کارشناس عراقی | چگونه مخالفان الحشد به عشاق «اسرائیل» بدل شدند؟

یکی از تحلیلگران سیاسی عراق بر این باور است که برخی از سیاستمداران یا فعالان سیاسی عراقی در تلاشند، در خصوص حملات صهیونیست‌ها به الحشد الشعبی، این سازمان عراقی را مقصر جلوه دهند.

یادداشت کارشناس عراقی | چگونه مخالفان الحشد به عشاق «اسرائیل» بدل شدند؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق هفته گذشته اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، به پهپادهای اسرائیلی اجازه داد که مواضع نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) و پایگاه هوایی «بلد» در استان «صلاح الدین» را بمباران کنند.

این مسئله واکنش بسیاری را در میان مسئولان و احزاب عراقی و مردم این کشور به همراه داشت؛ به گونه‌ای که نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان عراق تأکید کردند که الحشد الشعبی، بخش فعالی از سیستم امنیتی این کشور است و حمله به مواضع این سازمان را به منزله تجاوز به حاکمیت عراق قلمداد کردند.

«احمد عبد الساده» از تحلیلگران عراقی با انتشار یادداشتی تحت عنوان «چگونه دشمنان الحشد به عاشقان اسرائیل بدل شدند»، به تجاوزات اخیر صهیونیست‎ها پرداخت و نوشت: «به جای حمایت ملی و اخلاقی مطلق از الحشد الشعبی در برابر تجاوز اسرائیل به اردوگاه‌ها، انبارها و فرماندهان آن، می‌بینیم که شماری از سیاستمداران، تحلیلگران، نویسندگان و خبرنگاران در تلاشند که علی‌رغم جانفشانی‌های بسیار الحشد، آن را مقصر جلوه دند».

عبدالساده در گزارش خود که در خبرگزاری «براثا» منتشر شده، تأکید کرد، این افراد قصد دارند، مسئولیت حملات صهیونیست‌ها را بر عهده الحشد قرار دهند؛ هر چند که طرف متجاوز، رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه این افراد، در تلاشند حملات صهیونیستی به الحشد را توجیه کنند، تصریح کرد، این توجیه‌کنندگان که از الحشد تنفر دارند، دست به توجیهات مضحکی می‌زنند تا ثابت کنند که «الحشد گناهکار است و رژیم صهیونیستی محق است... آنان حتی بیش از [بنیامین] نتانیاهو [نخست وزیر رژیم صهیونیستی] صهیونیستی‌تر هستند».

در این گزارش آمده است، این افراد در بمباران اردوگاههای الحشد، حق را به اسرائیل می‌دهند و مدعی هستند که سلاح تحت تملک الحشد، متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. اینها، «پیش از این، به این گفته ما که ایران در جنگ علیه داعش از عراق حمایت کرد، نیز اعتراض می‌کردند».

بنا بر این گزارش، زمانی که برخی از فرماندهان الحشد و گروههای مقاومت تهدید کردند که پاسخ صهیونیستها و آمریکایی‌ها را خواهند داد، چنین افرادی به این فرماندهان حمله کردند و گفتند که «ما را وارد جنگ نکنید. ما می‌خواهیم که در صلح زندگی کنیم».

عبدالساده در ادامه گزارش خود تأکید کرد، چنین افرادی همیشه درباره توانمندی الحشد و محور مقاومت در پاسخ دادن به این تجاوزات، شبهه‌افکنی می‌کنند، در حالی این الحشد و این محور، قدرتمندترین گروه تروریستی به نام داعش را شکست دادند که تحت حمایت آمریکا و اسرائیل قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه این حملات، در داخل عراق صورت گرفت و مخالف تمامی قواعد درگیری نظامی است، تأکید کرد، نقطه مشترک بین این افراد، دشمنی با الحشد است؛ هر چند الحشد شهید داده، جانفشانی کرده و حضورش، تنها ضامن اتحاد و امنیت عراق است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول