اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

راه‌یافتگان جشنواره نقالی‌خوانی در «بوشهر» معرفی شدند

دبیر علمی اولین جشنواره جنگ نامه خوانی و نقالی گفت: هیئت‌داوران اسامی راه‌یافتگان اولین جشنواره استانی جنگ نامه خوانی و نقالی را اعلام کرد.

راه‌یافتگان جشنواره نقالی‌خوانی در «بوشهر» معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اصغر قربانی ظهر امروز در خصوص نتایج جشنواره جنگ نامه خوانی و نقالی استان بوشهر اظهار داشت: از بین 51 اثر کامل به دبیرخانه اولین جشنواره استانی جنگ نامه خوانی و نقالی، 11 اثر به بخش نهایی این جشنواره راه یافت.

دبیر اجرایی اولین جشنواره جنگ نامه خوانی و نقالی با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره بیان کرد: در راستای پاسداشت، نگهداری، انتقال و احیای سنن و آیین‌های کهن  ایرانی و اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با نگاهی ویژه به جغرافیا و بافت فرهنگی استان که در دل خود  ذخایر و مفاخر بزرگ تاریخی، حماسی و دینی نهفته دارد، اولین جشنواره جنگ نامه خوانی و نقالی را در مردادماه 1398 برگزار کرده است.

قربانی با اشاره به راه‌یافتگان بخش نهایی جشنواره افزود: مشکات عباسیان با نقل "سهراب و گرد آفرید" از کنگان، سیده نگار بهرسی با نقل "جنگ خندق" از خورموج، غزل صفری با نقل"نجات بیژن از چاه" از سعدآباد، ساغر رضایی با نقل" منقبت حضرت علی ع " از کنگان، سارا شریف بهلولی با نقل "صولت الدوله"از خورموج، زینب آذرخشی با نقل"حضرت علی" از خورموج، هستی قائدی با نقل"غدیر" از بوشهر، فرزاد کرمی با نقل"رستم و اشکبوس" از برازجان، یکتا سادات مکی با نقل"رستم و سهراب" از بوشهر، آرش ملکی با نقل"سام و سیمرغ" از بوشهر، بردیا هژبریان با نقل"آرش کمانگیر" از برازجان به بخش نهایی اولین جشنواره استانی جنگ نامه خوانی و نقالی راه پیدا کردند.

دبیر اجرایی اولین جشنواره جنگ نامه خوانی و نقالی در رابطه با جشنواره بیان کرد: این جشنواره باهمت واحدهای موسیقی و واحد  نمایش حوزه هنری استان بوشهر، کنگره سرداران و 2000 شهید استان و با همکاری شورای اسلامی شهر سعدآباد و شهرداری سعدآباد و دیگر نهادهای فرهنگی سعدآباد برگزارشده است.

وی با اشاره به داوران جشنواره افزود: علی قربانی  بازیگر و کارگردان تئاتر، محمد لطفی نویسنده و نمایشنامه‌نویس و غلامرضا دمان پیشکسوت عرصه موسیقی داوری، اولین جشنواره استانی جنگ نامه خوانی و نقالی را به عهده داشتند.

وی با اشاره به زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره بیان کرد: اختتامیه اولین جشنواره استانی جنگ نامه خوانی و نقالی روز پنجشنبه 7 شهریورماه ساعت 20:30 در سالن آموزش‌وپرورش فجر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول