اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اختصاص 104 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات سیل در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارات سیل در بخش کشاورزی به استان اختصاص پیدا کرده است، گفت: 52 میلیارد تومان از این تسهیلات به‌صورت بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.

اختصاص 104 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات سیل در  چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب ظهر امروز در نشست خبری از آغاز کشت دانه‌های روغنی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این موضوع در تأمین نهاده‌های مورد نیاز برای دامداری‌ها و مرغداری و خروج ارز از کشور مؤثر است، در همین راستا کشت کلزا در استان آغاز شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه ۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارات سیل در بخش کشاورزی به استان اختصاص پیدا کرده است، افزود: 52 میلیارد تومان از این تسهیلات به‌صورت بلاعوض به کشاورزان در تمامی عرصه‌ها از جمله شیلات، زراعی، باغی، زیرساخت، تلفات دام پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون برای جبران خسارت کشاورزان در سیل اخیر در چهارمحال و بختیاری بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ پرونده برای ارسال به بانک تشکیل شده است.

غریب اضافه کرد: تا دو هفته آینده تمامی پرونده‌های تشکیل شده جهت دریافت تسهیلات به بانک ارسال می‌شود.

ذخیره 10 هزار تن ذرت، سویا و نهاده‌های دامی برای مصرف مرغداری‌ها

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در خصوص تأمین نهاده دامی وجود ندارد، اظهار دا‌شت: در حال حاضر 10 هزار تن سویا، ذرت و سایر نهاده‌ها در پشتیبانی امور دام ذخیره شده است و با قیمت دولتی در اختیار مرغداران و دامداران قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: هیچ سقفی برای پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین و مکانیزاسیون کشاورزی وجود ندارد.

توضیح مدیرکل در مورد کشتارگاه جونقان

غریب در خصوص واگذاری کشتارگاه جونقان، توضیح داد: کشتارگاه جونقان از سال ۹۱ از لیست اموال وزارت جهادکشاورزی خارج شد و جزواموال دولت در وزارت اقتصاد دارایی قرار گرفت، جهاد کشاورزی هیچ دخل و تصرفی در این موضوع نداشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وزیر جهادکشاورزی در نامه‌های مخالفت خود را برای واگذاری این کشتارگاه اعلام کرد، اما سازمان خصوصی‌سازی به این موضوع اعتنا نکرد.

وی در پایان از کاهش تولید محصولات باغی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این موضوع به‌علت سرمازدگی بهاره بود که میزان تولید از ۲۰۰ هزار تن به ۱۴۰هزار تن کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول