اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

واردات روغن از بنادر شمالی آغاز شد/ جزیره‌ای بودن مسؤولیت‌ها در حوزه نان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: 65 هزار تن روغن از بنادر شمالی وارد شد و به زودی فاز جدی واردات روغن از بنادر شمالی آغاز خواهد شد.

واردات روغن از بنادر شمالی آغاز شد/ جزیره‌ای بودن مسؤولیت‌ها در حوزه نان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نشست خبری مدیرکل غله استان مازندران امروز در حالی برگزار شد که از ابتدا با بازدید خبرنگاران از یک کارخانه آرد در شهرستان جویبار به همراه بود. در این بازدید خبرنگاران از چگونگی فرآیند تبدیل گندم به آرد و سلامت و کیفیت  تا فرآوری آن به دست مصرف‌کننده آشنا شدند.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در این نشست یکی از وظایف جدی این اداره کل را خرید تضمینی محوصلات کشاورزی عنوان کرد و افزود: با توجه به مباشر بودن شرکت بازرگانی دولتی در امر دانه‌های روغنی اکنون خرید این محصول هم به غله و خدمات بازرگانی واگذار شد.

سید محمد جعفری ادامه داد: سال گذشته 31 هزار تن دانه روغنی کلزا خریداری شد و امسال با توجه به وقوع سیل که داشتیم میزان خرید به 23 هزار و 400 تن رسید که همه بهای این محصول به کلزاکاران پرداخت شد.

وی افزود: با توجه به وضعیت مطلوبی که گندم مازندران و خریدهای خوبی که از سایر استان‌ها صورت می‌گیرد در تامین آرد و نان استان مشکلی وجود ندارد.

جعفری از آمادگی خرید دانه آفتابگردان و سویا از سوی این اداره کل خبر داد و افزود: از سال‌های گذشته روغن‌های خامی که وارد کشور می‌شد از سوی بنادر جنوبی بوده اما با تصویب ستاد پدافند غیرعامل واردات روغن خام از بنادر شمالی هم امکان‌پذیر شد به گونه‌ای که 65 هزار تن روغن از بنادر شمالی وارد شد و بزودی فاز جدی واردات روغن از بنادر شمالی آغاز خواهد شد.

وی به ظرفیت‌های سیلوی استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت سیلوها از 150 هزار تن به 254 هزار تن رسیده است.

مدیرکل  غله و خدمات بازرگانی مازندران گریزی به منشور آرد و نان در استان زد و گفت: کیفیت نان و افزایش خبازی‌ها موضوعی است که از آن می‌توان به جزیره‌ای بودن مسؤولیت‌ها  در حوزه نان اشاره کرد.

جعفری با بیان اینکه نانوایی را به عنوان بنگاه فعال نگاه نمی‌کنیم، اظهار کرد: دو برابر استان نانوایی در مازندران وجود دارد و دادن مجوز برای احداث نانوایی ‌ها بر عهده قانون صنفی است که اقدام به مجوز به افرادی می‌کند که گاهی اوقات چندین خبازی در استان دارند .

وی بیان کرد: دو هزار واحد نانوایی آزادپز در استان داریم که میانگین سرانه روزانه مصرف آرد در هر نانوایی کمتر از پنج کیسه است.

انتهای پیام/86035/ ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول