اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی اشرف غنی: دولت افغانستان از مذاکره با طالبان استقبال می‌کند

سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان با اشاره به اینکه تاکنون محتوای مذاکرات آمریکا و طالبان در اختیار دولت افغانستان قرار نگرفته است، گفت: کابل از گفت‌وگو با طالبان استقبال خواهد کرد.

سخنگوی اشرف غنی: دولت افغانستان از مذاکره با طالبان استقبال می‌کند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «صدیق صدیقی» سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان امروز (چهارشنبه،6 شهریور) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که جمهوری اسلامی افغانستان از مذاکره با طالبان استقبال خواهد کرد.

صدیقی گفت: امیدواریم مذاکرات بین طالبان و حکومت افغانستان هر چه زودتر آغاز شود و دولت افغانستان از موضع جمهوریت و به صورت قوی وارد گفتگو با طالبان خواهد شد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان همچنین افزود: نقشه راه صلح و حدود آن توسط نمایندگان مردم افغانستان در لویه‌جرگه مشورتی صلح، مشخص شده و بر همین اساس حکومت افغانستان وارد مذاکره با طالبان خواهد شد و تمام ارزش‌ها در آن حفظ خواهد شد.

وی ادامه داد: با در نظرداشتن منافع مردم افغانستان، روند صلح را پیش خواهیم برد. آنچه امروز در روند صلح به دست آمده، نتیجه تلاش‌های حکومت افغانستان در دو سال اخیر است.

صدیقی تصریح کرد: به مردم افغانستان تعهد می‌دهیم که در جریان مذاکره، از منافع مردم و ارزش‌هایی که در 18 سال گذشته بدست آمده، محافظت کنیم.

صدیقی همچنین در مورد گزارش‌هایی مبنی بر تعویق انتخابات گفت که حکومت به هیچ وجه حاضر نخواهد شد تا روند ملی به ویژه انتخابات را که مردم افغانستان بهای بزرگی برای آن پرداخت کرده‌اند، مورد معامله قرار دهد.

سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان تاکید کرد: انتخابات برگزار خواهد شد و مردم برای تعیین سرنوشت آینده‌شان رای خواهند داد و انتخابات خط قرمز مردم افغانستان است، که مردم در لویه‌جرگه مشورتی صلح به‌صورت واضح بر آن تاکید کرده بودند.

وی گفت: هیچ چیز مانع برگزاری انتخابات نخواهد شد. روند صلح نیز به‌صورت جدی تعقیب می‌شود و حکومت به زودی وارد مرحله گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان خواهد شد.

صدیقی با اشاره به اینکه نیروهای خارجی برای مدتی در افغانستان خواهند ماند، خاطرنشان کرد: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بر مبنای توافق‌نامه‌ای صورت خواهد گرفت که افغانستان و آمریکا آن را امضا کرده‌اند.

صدیقی در مورد اینکه طالبان حاضر نشده تا به صورت مستقیم با حکومت وارد مذاکره شود، گفت که این یک اشتباه بسیار بزرگ برای طالبان است که فرصت را از دست می‌دهد، چون اصلی‌ترین طرف برای طالبان، حکومت افغانستان است و طالبان باید این حقیقت را بپذیرد.

وی همچنین تاکید کرد: همه ما می‌خواهیم که نیروهای خارجی در افغانستان حضور نداشته باشند، صلح در کشور برقرار شود، اما فعلا برای تامین امنیت در کشور باید نظامیان خارجی حضور داشته باشند.

صدیقی افزود: قرار است یک تا دو روز دیگر خلیلزاد به افغانستان سفر کند و در مورد توافقنامه صلح آمریکا با طالبان، با حکومت افغانستان جزییات این توافقنامه را در میان بگذارد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول