اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

موسوی: به زودی اولین گروه از همکاران بنیاد FDD را به نهادهای ذیربط و قوه قضائیه معرفی می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: به زودی اولین گروه از افرادی که با بنیاد به اصطلاح دفاع از دموکراسی‌ها همکاری دارند را برای افزوده شدن به فهرست تحریم به نهادهای ذیربط از جمله قوه قضائیه معرفی خواهیم کرد.

موسوی: به زودی اولین گروه از همکاران بنیاد FDD را به نهادهای ذیربط و قوه قضائیه معرفی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوی اسلامی ایران اعلام کرد:  طبق قانون،  وزارت امور خارجه به زودی اولین گروه از افرادی که با بنیاد به اصطلاح دفاع از دموکراسی‌ها همکاری دارند را برای افزوده شدن به فهرست تحریم به نهادهای ذیربط از جمله قوه قضائیه معرفی خواهد کرد. 

موسوی تشریح کرد: از نظر ایران این بنیاد به هیچ وجه یک اندیشکده محسوب نمی‌شود بلکه سازمانی است که در پوشش اندیشکده به صورت روزمره در حال طراحی و تشویق «تروریسم اقتصادی» و اعمال خصمانه دولت آمریکا علیه مردم ایران است. این بنیاد بازوی طراحی و عملیاتی دولت آمریکا محسوب شده و آمریکا بیشتر اقدامات خصمانه خود علیه ملت ایران را بر مبنای طراحی‌های این بنیاد انجام می‌دهد. 

وی افزود: فهرست اول افراد تحریمی شامل ملیت‌های مختلف است که در اقدامات این بنیاد علیه مردم ایران نقش موثری به عهده دارند.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه دوم شهریور ماه، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (اف‌دی‌دی) و مدیر آن را با استناد به «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه ایران در توضیح این اقدام آمده است: «با عنایت به اینکه موسسه آمریکایی با نام متقلبانه «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» - و به ویژه مارک دوبوویتس مدیر این بنیاد - آگاهانه و عامدانه از طریق اقداماتی از قبیل تولید و انتشار دروغ، تشویق، مشورت، لابیگری و کارزار تبلیغاتی منفی به نحوی موثر در طراحی، اعمال و تشدید اثرات تروریسم اقتصادی علیه کشورمان مشارکت داشته و دارند؛ و به شکلی جدی و فعال در جهت آسیب وارد کردن به امنیت و منافع حیاتی مردم ایران تلاش کرده و می‌کنند».(اینجا بخوانید) 

این اقدام واکنش آمریکایی‌ها را در پی داشت و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار یک بیانیه به قرار دادن اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» مستقر در واشنگتن و مدیر آن در لیست تحریم‌های ایران واکنش نشان داد.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری در این باره نوشت: «رژیم قانون‌شکن در ایران بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها یک اندیشکده آمریکایی و مدیرش را تهدید کرده است. ایالات متحده این تهدیدات را جدی می‌گیرد. ما در نظر داریم که ایران را درباره به خطر افتادن مستقیم یا غیرمستقیم امنیت هر آمریکایی مسئول بدانیم». (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول