اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

96.6 درصد تخلفات مدیران به دلیل برداشت نادرست از قانون است

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: بعد از بررسی چندین ساله بر روی تخلف مدیران مشخص شد96.6 درصد تخلفات مدیران به دلیل فهم و برداشت نادرست از قوانین است.

96.6 درصد تخلفات مدیران به دلیل برداشت نادرست از قانون است

به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عادل آذر پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه باید نظارت را در خدمت توسعه آورد و خط مقدم این توسعه مدیران هستند، گفت: بیشتر مدیران کشور انسان‌های با شرف و پاکدستی هستند.

رئیس دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: 96.6 درصد پرونده‌های تخلف به دلیل فهم و برداشت نادرست مدیران از قوانین است، بنابراین برای پیشگیری از تکرار این مشکلات اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش قانون کردیم.

وی با بیان اینکه خوانش قوانین یک تخصص است، افزود: البته نمی‌شود انکار کرد که یکی از آسیب‌های ما خود قوانین هستند، بخشی را هم به مدیران حق می‌دهیم چراکه قوانین ما آنطور که باید دقیق و شفاف نیست.

آذر با بیان اینکه قبل از دچار تخلف شدن مدیر و تشکیل پرونده‌ برای او باید کمکش کنیم، تصریح کرد: برای این منظور در بخش پیشگیری از تخلفات آموزش را در نظر گرفتیم، طرح ارتقای دانش حقوق مالیه را در این راستا اجرایی می‌کنیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور با تأکید بر اینکه قرار نیست یک ریال از بیت‌المال هدر برود، تصریح کرد: سعی کرده‌ایم این مسائل در دیوان محاسبات جاری شود که بخش پیشگیری بیشتر باشد، با این نگاه به سلامت اداری دستگاه‌ها و مدیران به پیش می‌رویم و دوره‌های آموزشی و پیشگیری برقرار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه‌ای که قانون اساسی با عنوان صیانت از بیت‌المال به دیوان محاسبات واگذار کرده بسیار حکیمانه است، اضافه کرد: وظیفه دیوان محاسبات تفریغ است، اما ما از این ظرفیت صیانت و پاسداری استفاده کرده‌ایم و باورش داریم.

آذر تصریح کرد: الگوی حاکم بر دیوان محاسبات، در یک کلام این است که باید نظارت را به خدمت توسعه درآورد و خط مقدم این توسعه، کار، اقتصاد و عمران، شما مدیران هستید.

رئیس دیوان محاسبات کشور متذکر شد: باید نظارت در دیوان محاسبات در خدمت توسعه منطقه‌ای و توسعه ملی باشد.

وی یادآور شد: در بخش سیاست هدایتگرانه این نهاد، مشاوره دادن به مدیران در حین اقدام و عمل را پیگیری می‌کنیم در همین راستا آماده همکاری با خراسان رضوی در جهت اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی هستیم.

آذر در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: گاهی این ایراد مطرح می‌شود که چرا فقط قوه مجریه را نظارت می‌کنید، پاسخ ما این است که چون بالغ بر ۹۸ درصد بودجه در قوه مجریه است، کمتر از دو درصد در قوه قضاییه است با این حال دیوان محاسبات طبق وظیفه خود از بیت‌المال حفاظت می‌کند.

رئیس دیوان محاسبات کشور با تأکید بر اینکه ایمان داریم باید از مدیران خود به عنوان خط مقدم توسعه، حفاظت و پاسداری کرد، افزود: منظور تنها پاسداری از میز، صندلی، ارز و ریال نیست، بخش عمده‌ای از آن پاسداری از سرمایه‌های انسانی کشور است که بروز و ظهور آن شما مدیران هستید.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات ما این است که نمی‌دانیم حکومت ما چقدر دارایی دارد، گفت: یک کارمند دولتی ما سند ۷۰ ملک را به نام خود کرده و فروخته است، بعد دیده‌ایم این‌ها همان اموالی بوده که دولت برای آن‌ها سند و مدرک تهیه و صادر نکرده است، این ۷۰ ملک را برای خانم، دختر و دایی خود سند زده است و ما بعد از چهار سال متوجه شدیم، باید این اموال بدون سند شناسایی و ثبت شود.

انتهای پیام/ 70061/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول