اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سهم آموزش و پرورش از 30 به 7 درصد بودجه کشور رسیده است

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: اوایل انقلاب 30 درصد بودجه کل کشور به آموزش و پرورش اختصاص داشت اما طی سال‌های متمادی به هفت درصد کاهش یافت.

سهم آموزش و پرورش از 30 به 7 درصد بودجه کشور رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، علی بختیار عصرامروز در افتتاحیه سالن ورزشی میترا واقع در هنرستان عفاف، اظهارکرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی و کمبود بودجه در حوزه تعلیم وتربیت با یک مدیریت جهادی و همراهی مردم وکمک خیران کارها با قوت بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوانسار شهر ادب و هنر و اندیشه است و مفاخر و مراجع بزرگی پرورش یافته این دیار هستند، گفت: خیر والامقام محمدجواد میرباقری خوانساری توجه ویژه‌ای به مقوله توسعه فرهنگ این شهرستان دارند که از وی قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: حوزه تعلیم و تربیت از لحاظ کمیت و کیفیت طی چهل سال گذشته دچار چالش‌هایی شده است، مقوله تعلیم و تربیت در حوزه آموزش و پرورش در سطوح ابتدایی و متوسطه اول و دوم با سال‌های ابتدایی انقلاب قابل قیاس نیست که به دلیل کم توجهی مجلس در کاهش بودجه این وزارتخانه است زیرا 30 درصد بودجه کل کشور به آموزش و پرورش اختصاص داشت اما طی این چهل سال به هفت درصد کاهش یافت.

بختیار افزود: در ابتدای مجلس دهم رقم بودجه به 10 درصد تقلیل پیدا کرد و می‌بایست برای ساماندهی این بخش بودجه اختصاص می‌دادیم که در قانون برنامه ششم برای ساماندهی این وضعیت قانون تعیین کردیم، در بودجه‌های سنواتی مسأله آموزش و پرورش حل نشده است که سکان‌دار آینده این وزارتخانه باید یک تصمیم صحیح برای اداره این حوزه بگیرد.

نماینده مردم گلپایگان خوانسار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خوانسار ظرفیت و پتانسیل خوبی در زمینه نیروی انسانی دارد که دلیل آن درخشش مدیران، اندیشمندان و تجارخوانساری در کل کشور است، اگر در بعد تربیت نیروی انسانی خوانسار توجه شود مفاخربیشتری در خدمت‌گذاری به کشور انتخاب می‌شوند.

وی بابیان اینکه خوانساربه یک مجتمع آموزشی در سطح ابتدایی تا متوسطه اول و دوم نیاز دارد، افزود: بخشی از آموزش و پرورش سخت افزاری و بخش دیگر نرم افزاری است که هر دو باید مورد  توجه قرار گیرد، اگرخیران خوانساری برای ساخت یک مجتمع آموزشی در خورشأن مردم خوانسار اقدام کنند معلمان خوانساری مقیم در سطح کشوری که راغب به تحصیل در خوانسار هستند جذب می‌شوند و درنتیجه یک مسیر روبه جلو درحوزه تعلیم و تربیت خوانسار ایجاد می‌شود.

تکمیل پروژه‌های ورزشی و تفریحی نگاه گرم خیران را می‌طلبد

در ادامه منصور کمالی با بیان اینکه خیران با نیت خالص سرمایه‌های خود را در جهت کارهای عام المنفه هزینه می‌کنند، اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم‌ها خیران سخاوتمندانه در راه نیت خیر به کمک دولت می‌شتابند که قابل ستودنی است.

فرماندارخوانسار گفت: خیران اندوخته‌ و پس‌انداز خود را با احداث پروژه‌های عام المنفعه به یادگار می‌گذارند، 50 درصد پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش و بهداشت و درمان توسط خیران ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: خیران خوانساری با وجود اینکه از خانواده‌های ریشه‌دار و اصیل هستنداما جامعه را دیدند و خود را ندیدند و فراتراز خود نگاه نکردند، البته مردم نیز قدردان خدمات خیران هستند و همواره به نیکی از آن‌ها نام می‌برند.

کمالی تأکید کرد: ابهت جوانان خوانساری نباید شکسته شود وبرای تفریح و ورزش به شهرهای دیگر بروند که این مسأله سخاوت خیران را در تکمیل پروژه‌های تفریحی و ورزشی می‌طلبد، خانه معلم خوانسار سال‌های متوالی که ساخت آن معوق مانده که امیدواریم با عنایت خیران به زودی احداث شود.

به خیران علمی و ورزشی در شهرستان خوانسار نیاز داریم

در ادامه رضا دهاقین با بیان اینکه خوانسار شهرخیران است، اظهار کرد: ساخت سالن ورزشی میترا پس از 12 سال با کمک مالی خیروالامقام محمدجواد میرباقری به اتمام رسید و امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم.

مدیرآموزش و پرورش خوانسار گفت: بهره‌برداری از این سالن ورزشی موجب خوشحالی 500 دانش آموز می‌شود و قطعأ درخشش آن‌ها در مسابقات استانی، کشوری و بین المللی، ثوابش به این خیروالامقام خواهد رسید.

وی افزود: سالن ورزشی دارالفنون، هنرستان کارودانش دارالفنون، خوابگاه دانش آموزی دارالفنون و دبستان آینده سازان با کمک خیر والامقام محمدجواد میرباقری ساخته است، وی نیز در ساخت خانه معلم خوانسار قول مساعدت دادند.

دهاقین خاطرنشان کرد: خوانسار تنها شهرستانی که آموزشگاه غیرانتفاعی ندارد چرا که معلمان این شهرستان در کلاس درس برای یادگیری دانش‌آموزان تلاش خودرا انجام می‌دهند اما متأسفانه بعضی با گذاشتن عینک بدبینی نکات مثبت را منفی نگاه می‌کنند که امیدواریم این نگاه از دیدگاه آن‌ها برداشته شود.

وی گفت: سال گذشته دانش‌آموزان خوانساری در مسابقات علمی رتبه چهارم استان و رتبه نخست غرب استان را بدست آوردند، 50 درصد دانش‌آموزان خوانساری در دانشگاه‌های معتبر کشوری قبول شدند، در سال گذشته تحصیلی 19 نفر رتبه اول و 23 رتبه دوم و پنج نفر رتبه سوم مسابقات قرآنی غرب استان را به دست آوردند و بیش از 28 معلم رتبه برتر استانی را کسب کردند.

مدیرآموزش و پرورش خوانسار با بیان اینکه به خیران علمی و ورزشی در شهرستان خوانسار نیاز داریم، گفت: با پیگیری نماینده شهرستان در تأمین بودجه از وزارت آموزش و پرورش دبیرستان 22 بهمن، شهید مطهری و مدرسه خیرساز حقی آبانماه امسال مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/63071/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول