اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تفویض اختیارات به استان‌ها عملیاتی شود

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: تفویض اختیارات به استان‌ها، بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند و با عدم تمرکزگرایی بخش اعظم مشکلات و گرفتاری‌ها رفع می‌شود.

تفویض اختیارات  به استان‌ها عملیاتی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی سعیدی با اشاره به ظرفیت آذربایجان‌شرقی برای توسعه صنعت چاپ، اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم را برای حمایت و بهبود فضای کسب و کار در این صنعت دارد.

 محمداسماعیل سعیدی در سیزدهین همایش ملی صنعت چاپ آذربایجان شرقی، اظهار کرد: چنانچه مدیران استانی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها شرکت کنند بیشتر مشکلات رفع می شود و مسائل دقیق‌تر و تخصصی‌تر پرداخت می‌شود.  

وی تاکید کرد: تفویض اختیارات به استان‌ها، بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند و با عدم تمرکزگرایی بخش اعظم مشکلات و گرفتاری‌ها رفع می‌شود زیرا مسئولان استانی به حوزه خود احاطه دارند و می‌توانند به خوبی مدیریت کنند.  

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه تبریز در چاپ و نشر قدمت طولانی دارد، گفت: این قدمت تنها به دوره عباس میرزا برنمی گردد بلکه قدمت نشر در ایران به ۶ تا هفت قرن پیش برمی گردد که مجموعه دانشگاهی ربع رشیدی در تبریز فعالیت داشت.   

وی همچنین با تاکید بر اینکه بخش فرهنگ از مالیات معاف است، گفت: در ماده ۳۹ قانون اساسی آمده است که به فعالیت های فرهنگی و بخش فرهنگ مالیات تعلق نمی گیرد اما معلوم نیست چرا برخی اصرار دارند تا مالیات از این بخش اخذ شود.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در آینده نزدیک تکلیف این موضوع را مشخص می کنیم و در خصوص بیمه و مواد اولیه چاپ نیز به زودی جلسه ای با مسئولان برگزار و مشکلات یاد شده برطرف می شود.  

گفتنی است شهر تبریز بنیانگذار صنعت چاپ در ایران و  منشاء تحرک، پویایی و گسترش این صنعت در کشور است و با توجه به نامگذاری یازدهم شهریور به عنوان روز ملی صنعت چاپ  و سهم و نقش این صنعت در تکوین و تکامل تمدن بشری، آیین بزرگداشت این روز در تبریز برگزار شد.

همچنین این روز فرصت مغتنمی برای تجلیل از تلاشهای بی‌وقفه خادمان این عرصه  است و همزمان با برگزاری این جشنواره از فعالان و پیشکسوتان حوزه‌ی چاپ و نشر استان نیز تجلیل شد.

براساس این گزارش سیزدهمین جشنواره روز ملی صنعت چاپ در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اتحادیه و تعاونی چاپخانه‌داران و صنوف تابعه استان،استانداری آذربایجان‌شرقی، معاونت امور فرهنگی و اداره کل چاپ و نشر، روزنامه مهد آزادی و شرکت تیراژه برگزار شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول