اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مدیرعامل مترو: خطوط جدید متروی تهران ایمن است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه هیچ لزومی ندارد که سامانه تهویه در کل طول مسیر خطوط افتتاح شده به صورت کامل به بهره‌برداری برسد، گفت: خطوط جدید مترو، ایمن است.

مدیرعامل مترو: خطوط جدید متروی تهران ایمن است

علی امام مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره اینکه گفته می‌شود برخی از خطوط مترو تهران ناایمن است، اظهار داشت: در متروی تهران طراحی خطوط بر اساس کل خط ایستگاه‌ها و سامانه صورت می‌گیرد و در مرحله اجرا گاهی به علت کمبود منابع مالی افتتاح خطوط به صورت فازبندی شده مدنظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: به طور مثال اگر خط 6 مترو تهران به طول 9 کیلومتر با سه ایستگاه در بخش جنوبی افتتاح می‌شود دست کم 5 ایستگاه دیگر در این فاصله وجود دارد که در زمان بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها عبور می‌کنیم و توقفی در آنها برای پیاده و سوار شدن مسافر نداریم لذا وقتی خطی با سرفاصله حرکتی 12 تا 15 دقیقه را مورد استفاده قرار می‌دهیم لزومی ندارد که سامانه تهویه در کل طول مسیر افتتاح، به صورت کامل بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: البته در موارد دیگر مانند سیستم سیگنالینگ لازم است در شرایط بهره‌برداری فازبندی شده نیز تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد چرا که سامانه حرکت ایمن قطارها در طول خطوط مترو وجود دارد و قابل اغماض نیست.

امام تأکید کرد: خطوط جدید مترو زمانی که افتتاح می‌شود همه دست‌اندرکاران طرح اعم از مدیر طرح، پیمانکار طرح و ساخت، مشاوران و کارفرما موضوع بهره‌برداری خط را تأیید کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین هیچ جای نگرانی در مورد ایمنی خطوط 6 و 7 متروی تهران وجود ندارد و ما همه تمهیدات لازم را در این زمینه در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش فارس، اوایل هفته گذشته 8.5کیلومتر از بخش شرقی خط 7 مترو با حضور شهردار تهران، برخی از اعضای شورای شهر و معاون رئیس جمهور افتتاح شد که این موضوع انتقاد برخی از کارشناسان و مسؤولان شهری را به همراه داشت چرا که به اعتقاد آنها بدون در نظر گرفتن ایمنی لازم این خطوط افتتاح شده است.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر یکی از این منتقدین بود که اعلام کرد گزارش ناایمن بودن خطوط اخیراً افتتاح شده در مترو به شهردار تهران و برخی از مسؤولین ذیربط رسیده و امیدواریم اقدامات لازم در جهت رفع این مشکل انجام گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول