اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ضدظلم بودن، ایثار و ایمان در عزاداری امام حسین (ع) جریان پیدا کند

امام جمعه گرگان گفت: علت تأکید فراوان ائمه بر سوگواری بر امام حسین(ع) تنها گریه بر این امام همام نبوده و باید راه و منطق، ایمان و توحید، ایثار و فداکاری و ضدظلم بودن و طرفدار حق و عدالت بودن در جامعه ما جریان پیدا کند.

ضدظلم بودن، ایثار و ایمان در عزاداری امام حسین (ع) جریان پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه گرگان، با اشاره به رونمایی از پدافند هوایی باور 373 اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته از سامانه پدافند هوایی باور 373 رونمایی کرده که این اقدام کار بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است مردم را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جدا کرده و شکست و گسست ایجاد کند، افزود: ساخت موشک، پهبادهای رادارگریز و جنگ الکترونیک و امثال آن‎ نشانه قدرت یک کشور است که خوشبختانه ایران دست بالایی در این بخش‎ها دارد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: معمولاً کشورها برای قدرت و تقویت بنیه نظامی خود اقداماتی را انجام می دهند که از جمله آنها موشک‎سازی، ساخت جنگنده‎ها، پهبادهای رادارگریز و جنگ الکترونیک را انجام می‎دهند که ایران نیز با وجود همه مشکلات اعم از اقتصادی و فسادی که داد همه را بلند کرده در زمینه دفاعی و نظامی در زمره کشورهای برتر دنیا قرار دارد.

نورمفیدی با بیان اینکه ساقط کردن پهباد کلوبال هاوک توسط ایران موجب تعجب دنیا شد، اذعان کرد: گرچه امروز ایران مشکل دارد اما در زمره کشورهای پیشرفته دنیا قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: ساخت موشک، جنگنده و پهبادها و ... تنها در پیشرفت کشور مؤثر نیست اما از ضروریات پیشرفت یک کشور آن است که در صورت حمله دشمن بتواند از آسمان کشورش دفاع کند.

*مسؤولان مشکلات گرانی و بیکاری را تدبیر کنند

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه جنگ تحمیلی موجب شد تا برای راه‎اندازی سامانه دفاعی مطمئن و متعلق به خودمان دست به کار شویم، یادآور شد: امروز هر کشوری که بخواهد به ایران چشم چپ نگاه کند و یا هوس تجاوز به ایران را داشته باشد سامانه پدافند هوایی باور 373 توانمندی بسیار بالایی دارد و با آن مقابله خواهد کرد.

نورمفیدی با بیان اینکه قوی‎ترین سامانه دفاعی در دنیا اس 400 روس‎ها است که بعد از آن سامانه پدافند هوایی باور 373 ایران قرار گرفته است، گفت: در زمان ملی شدن صنعت نفت، نخست وزیر وقت آن دوران گفته بود ایران که نمی‎تواند یک آفتابه بسازد چطور می‎تواند ملی شدن صنعت نفت را عملیاتی کند اما امروز ایران به نقطه‎ای رسیده که در بسیاری از زمینه‎ها پیشرفت‎های چشمگیری دارد.

وی ابراز امیدواری کرد مشکلات زندگی مردم اعم از گرانی، بیکاری و ... با تدبیر مسؤولان حل شود و افزود: درست است که امروز مشکلاتی داریم اما در مقابل مشکلات فعلی که قابل هم است پیشرفت‎های چشمگیری داشته‎ایم و در حال حاضر نیز احساس غرور می‎کنیم.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امروز کشورهای منطقه ما را پشتیبان خود می‎دانند و این بزرگترین امتیاز برای ما محسوب می‎شود، یادآور شد: مبارزه با فساد تنها برعهده دستگاه قضایی نیست و همه اعم از مجلس و دولت باید در کنار دولت قرار بگیرند.

*سوگواری امام حسین(ع) تنها گریه نیست

نورمفیدی پیشاپیش با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) تصریح کرد: ماه محرم عزاداری برای سیدالشهدا(ع) است و علت تأکید فراوان ائمه بر سوگواری بر امام حسین(ع) تنها گریه بر این امام همام نبوده و باید راه و منطق، ایمان و توحید، ایثار و فداکاری و ضدظلم بودن و طرفدار حق و عدالت بودن در جامعه ما جریان پیدا کند.

وی در پایان تأکید کرد: به دسته‎های عزاداری و سینه‎زنی توصیه می‌کنم اشعاری بخوانند که پیام عاشورایی داشته باشد و ضدظلم و طرفدار عدالت و ایمان و توحید باشد تا عزاداری واقعی و مدنظر ائمه (ع) حاصل شود.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول