اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مسئله حقوق های نجومی هنوز حل نشده است/ هیأت‌های عزاداری در دام بدعت ها نیفتند

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: مطلب خوبی را رئیس جمهور مطرح کرد که دولت وظیفه دارد با فساد و رانت در کشور مبارزه کند اما مسأله حقوق های نجومی که مورد تأکید رهبری بود هنوز حل نشده است.

مسئله حقوق های نجومی هنوز حل نشده است/ هیأت‌های عزاداری در دام بدعت ها نیفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه خداوند برخورد با افراد جاهل و نادان را به بندگان خاص خود توصیه کرده است گفت: همچنین خداوند دستور داده که هنگام راه رفتن اهل تکبر نباشید و با آرامی و متانت راه بروید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در خصوص حسن رفتار  مطرح کرد: خداوند می فرماید: صحبت شما با افراد کم خرد در حد سلام باشد و هنگام صحبت با انسان های سخیف با زبان حسن حرف بزنید؛ پدر و مادر و فرزندان هنگام صحبت با یکدیگر باید با احترام استفاده کنند اما در برابر برخی حرکات و نافرمانی ها و بددهنی ها وظیفه دیگری داریم.

وی با تأکید بر خوب صحبت کردن با مردم اذعان کرد: در قسمتی از سوره لقمان آمده است که در برابر دیگران صدای خود را بلند نکنید اما با این حال برخی افراد پرخاشگری می کنند. افرادی هم هستند که هنگام صحبت با دیگران و زمانی که وقتی قصد دارند حرفی را ثابت کنند یا باطلی را نفی کنند با صدای بلند صحبت می کنند.

حسینی همدانی اظهار کرد: از دیگر آدابی که ما باید از قرآن بیاموزیم این است که بدون دعوت به مهمانی نرویم اما اگر رفتیم و پذیرایی شدیم و غذا خوردیم میزبان را آزار ندهیم؛ مقداری که فضا اجازه می دهد استراحت و صحبت کرده و سپس منزل را ترک کنیم و برای شخص و خانواده وی ایجاد مزاحمت نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: یکی از آداب اسلامی این است که در صورتی که با کسی کاری داریم و به منزل او می رویم در وهله اول باید از صاحبخانه اذن دخول بگیریم و در صورتی که وی اجازه نداد و اظهار آمادگی نکردند بازگردیم.

وی با بیان اینکه از داستان حضرت موسی (ع) و حضرت خضر (ع) می توان شکیبایی را آموخت، افزود: اگر بخواهیم از اساتید اندیشمند بهره ببریم باید قدری شکیبا باشیم؛ ممکن است استاد به دلیل بالا بردن ظرفیت ما اقدام به تخریب ما کند که در چنین مواقعی نباید از کوره در برویم و بداخلاقی کنیم.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: سفارش حق تعالی این است که ادب حکم می کند زمانی که با پیامبر صحبت می کنید صدای خویش را بلند نکنید؛ خداوند در قرآن می فرماید: ای اهل ایمان صدای خویش را در مقابل پیامبر بالا نبرید و ایشان را با نام کوچک صدا نزنید.

حسینی همدانی ادامه داد: به دلیل اینکه حیات و ممات پیامبران یکسان است، حق نداریم کنار حرم اهل بیت (ع) نیز صدای خود را بلند کنیم و باید زمان ورود به قبور مطهر و زیارت اهل بیت (ع) اذن دخول بگیریم و بدون اجازه وارد نشویم. زمان ورود به مرقد، مسجد و اماکن مقدسی که خون شهیدی در آن ریخته شده مستحب است که با پای برهنه گام بردارید.

وی با بیان اینکه در زمان خلیفه دوم و با مشورت حضرت علی (ع) در سال 16 هجری تاریخ اسلام تعیین شد، ادامه داد: مبدأ تاریخ را هجرت پیامبر و اولین ماه را محرم قرار دادند؛ دو روز دیگر آغاز ماه محرم و سال 1441 هجری قمری است. چون در جاهای دیگر جنگ در این ماه حرام بود نام آن را محرم گذاشتند.

روشنگری و تحریک احساسات در تمام برنامه های محرم لحاظ شود

به گفته حسینی همدانی، امام رضا (ع) فرمود: در جاهلیت حرمت این ماه حفظ می شد و در آن ماه نمی جنگیدند اما در همین ماه خون های ما را ریختند، حرمت ما را شکستند، زنان و فرزندانمان را به اسارت بردند، خیمه های ما را به آتش کشیدند و غارت کردند و حرمت پیامبر را در مقابل خاندانش شکستند؛ اینها جاهل تر از جاهلان اولیه بودند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه ماه محرم از جهات مختلف اهمیت فراوانی دارد، اذعان کرد: محرم ماهی است که عواطف و احساسات مردم را برای حضور و مقابله با دشمنان به جهت حفظ کیان دین و اسلام تحریک می کند و انسان را به هیجان وا می دارد.

وی با تأکید بر اینکه در تمام برنامه های محرم باید دو عنصر روشنگری و تحریک احساسات در کنار یکدیگر لحاظ شوند، تصریح کرد: اگر اینگونه نباشد ضرر می کنیم و نتیجه ای که باید بگیریم را نخواهیم گرفت؛ انقلاب اسلامی به برکت قیام امام حسین (ع) توانست اسلام ناب محمدی را احیاء کند.

امام جمعه کرج مطرح کرد: تعالی و احکام ناب الهی مانند جهاد و مبارزه با دشمنان و مستکبرین، استقلال طلبی و آزادی خواهی و حفظ تمامیت ارضی را در متن زندگی مردم قرار داد و استعمارگران و سلطه جویانی مانند آمریکا و انگلیس و اسرائیل تحمل نکردند و سعی کردند جلوی این مسیر گرفته شود تا موج اسلام گرایی را که مبارزه با حاکمیت آن ها را در بر دارد خاموش کنند اما تاکنون که نتوانسته اند و پس از این هم نمی توانند.

حسینی همدانی اذعان کرد: ساختمان های جاسوسی کشورها رخنه در مراسم و محافل عزاداری را آغاز کرده اند تا فرهنگ محرم، عاشورا، جهاد و شهادت را از مردم بگیرند و یکی از مهمترین و مؤثرترین راه های آن ها نشر خرافات و بدعت ها در این مراسم پرقدرت و کارساز بود که باید مراقب باشید در دام خرافه و بدعت نیفتید؛ از بدعت ها بپرهیزید و راه روشن را در پیش گیرید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: امام علی (ع) می فرماید: چیزی مانند بدعت ها دلی را ویران نکرده است. رسول خدا (ص) نیز فرمود: وقتی بدعت ها در میان امت ها مطرح شد، بر عالم است که علم خود را آشکار کند و هر کس چنین نکند لعنت خدا بر او باد.

کاری نکنید که عظمت ها کم شود

وی با بیان اینکه امام علی (ع) فرمود: بدعت گذاران کسانی هستند که با فرمان و کتاب خدا و پیامبر او مخالفت می کنند هر چند شمار آن ها بسیار باشد، افزود: گاهی بدعت گذاران جمعیت زیادی خواهند بود اما باید با آن ها مبارزه کرد. مسیر عزاداری های ما در برخی موارد چقدر منحرف شده است؟ گاهی برای حفظ عظمت ها کاری می کنند که تمام عظمت زیر سؤال می رود.

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه کاری نکنید عظمت ها کم شود، اظهار کرد: خوب است سبک زندگی امام حسین (ع) با مسائل مبتلا به جامعه تطبیق پیدا کند و به آن پرداخته شود؛ مانند بحث امر به معروف و نهی از منکر که حکومت اسلامی از مصادیق امر به معروف در عصر حاضر و تضعیف و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی از مصادیق منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد: گاهی مشاهده می شود برخی افراد مناسک سازی می کنند و شب تاسوعا و عاشورا اعتکاف می گیرند در حالیکه باید در این زمان به خیابان ها رفت و بر سر و سینه زد؛ اعتکاف زمان و مکان دارد. مناسک سازی و بسیاری از کارهایی انجام می شود خلاف است.

وی با بیان اینکه هدف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، ادامه داد: به بحث عفاف و حجاب و غیرت بپردازید که در کربلا غوغاست. زینب کبری (س) و خاندان امام حسین (ع) الگوی حجاب و عفاف هستند؛ اهل بیت امام حسین (ع) و همراهان ایشان حین مشارکت در حماسه عظیم کربلا و ادای رسالت بزرگ و حساسی که بر عهده داشتند متانت و عفاف را نیز رعایت کردند و اسوه شدند.

دولتمردان و سیاسیون مردم را مأیوس نکنند

حسینی همدانی عنوان کرد: پیام های عاشورا را برای عرصه های مختلف امروز جامعه برجسته کنید. آزادگی، صبر، توکل و ایثار، مسائل اجتماعی و سیاسی مانند عمل به تکلیف و استکبار ستیزی و تن به ذلت ندادن و عزت مدار بودن از جمله پیام های این حماسه عظیم هستند. دولتمردان و سیاسیون به دشمن دل نبندند و بیش از این برای کشور هزینه نسازند و مردم را مأیوس نکنند.

امام جمعه کرج اظهار کرد: مقام معظم رهبری مذاکره را تعطیل و مذاکره با دولت فعلی آمریکا را سم مضاعف دانستند؛ چرا بر خلاف آن حرکت می کنید؟ خوب است که می بینید کلامتان منعقد نشده پاسختان را با گستاخی و بی ادبی می دهند و به مردم نیز توهین می کنند. برخی از مقامات آمریکایی نیز توهین کرده و ایران را بزرگترین دولت حامی تروریسم دانسته اند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: آن ها ادعا می کنند قصد دارند با مذاکره مردم را نرمال کنند؛ افرادی آنرمال می گویند ما مذاکره می خواهیم تا مردم را نرمال کنیم. آن ها شرط مذاکره را دست برداشتن از فعالیت های انقلابی دانستند.

وی ادامه داد: گاهی مشاهده می شود آقایان در صحبت ها، مصاحبه ها و اظهار نظرهای خود به دشمن جهت می دهند و به گونه ای اقدام  می کنند که عملکرد آن ها تأثیر خود را بر ایران داشته و  به جای اینکه از موضع قدرت سخن بگویند منفعلانه حرف می زنند. باید گام های جدی بعدی در مسائلی مانند برجام برداشته شود؛ وقت کشی به هیچ عنوان به صلاح نیست.

حسینی همدانی با بیان اینکه 12 شهریور ماه سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری است، مطرح کرد: کربلا دانشگاه و یکی از فارغ النحصیلان این دانشگاه شهید حججی است که مشاهده کردید چه عزتی را برای خود و کشور به وجود آورد؛ آن وقت آقایان با این همه تأکیدات اسلام و نظام باز هم عزت سوزی می کنند.

ای کاش راه و روش شهیدان برای دولت الگو بود

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: رجایی و باهنر مظلومانه توسط منافقین تروریستی به شهادت رسیدند و روز شهادت آن ها روز مبارزه با تروریست نام گرفت. بدانید اسلام به شدت با ترور مخالف است و اقدام تروریستی نیز ندارد. ای کاش منش و روش شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر برای دولت ها الگو بود.

وی عنوان کرد: صداقت، سخت کوشی، ساده زیستی، پرکاری، دغدغه مندی نسبت به مستضعفین، فرار از اشرافی گری، وارد میدان شدن، دلسوز مردم بودن، هرگز برای فرار از کم کاری دیگران را متهم نکردن و به گردن دیگران نینداختن در آن دولت مشهود بود؛ کدام دستگاه از دولت حمایت نمی کند؟ بگویید تا مردم بدانند و تکلیف خود را با آن دستگاه روشن کنند. همه دستگاه ها از دولت حمایت می کنند.

حسینی همدانی بیان کرد: مطلب خوبی را رئیس جمهور مطرح کرد که یکی از وظایف دولت مبارزه با فساد و رانت در کشور است و دادگاه و دستگاه قضائی با فساد از بین نمی رود بلکه دستگاه قضا، آفت فساد است اما بحث اینجاست که چه زمانی باید این کار انجام شود؟ شما برای نظارت چه کار کرده اید؟ مدت طولانی گذشته و این شفافیت دیده نشده و مسأله حقوق های نجومی که مورد تأکید رهبری بود هنوز حل نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: آیا با نظارت و به دلیل حراست از بیت المال به نجومی بگیر گفته می شود سرمایه نظام؟ مسأله نظارت به دقت انجام نشده است که اکنون دستگاه قضا وارد می شود و گرنه تخلفات کاهش می یافت یا از بین می رفت.

برای کاهش ولنگاری فرهنگی در جامعه برنامه ریزی شود

وی ادامه داد: امت حزب الله و دلسوزان نطام و انقلاب از دستگاه قضایی می خواهند که تردید نکنند و از حاشیه ها نترسند و تا خدا و حمایت مردم را به همراه دارند با صلابت و محکم دست مفسدان اقتصادی و رانت خواران و خائنان به بیت المال را کوتاه و قطع کنند.

حسینی همدانی با اشاره به اهمیت مقابله با کالای قاچاق اظهار کرد: به مغازه ها اخطار لازم داده می شود اما دستفروشانی هستند که این نخاله ها را عرضه می کنند و معمولا هم در سطح انبوه و گسترده این کار را انجام می دهند. این امر نشان می دهد که این افراد از اقشار کم در آمد هستند که باید ساماندهی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اذعان کرد: مانتوهای خلاف عفت نیز در بساط این دستفروشان عرضه می شود در صورتی که در فروشگاه ها باید از عرضه این اقلام جلوگیری شود تا جمع آوری آن ها خیابان ها نیز صورت بگیرد. باید باور کنیم که در جنگ اقتصادی هستیم و چاره ای جز سیاست های ابلاغی رهبری در اقتصاد مقاومتی نیست. برای کم شدن ولنگاری فرهنگی موجود در جامعه نیز باید طرح و برنامه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/پ2/ 1104/س/3/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول