اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

شهروندان کهکی روزانه 500 لیتر آب مصرف می کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مصرف بی رویه آب و سایر حامل‌های انرژی را مصداق ناهنجاری‌های فرهنگی دانست و بر ضرورت استفاده بهینه از منابع در دسترس تاکید کرد.

شهروندان کهکی روزانه 500 لیتر آب مصرف می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کهک با گرامیداشت هفته دولت ابراز داشت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام جمعیت شهری استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در 40 سال گذشته به منظور رفع چالش‌های آبی قم ابراز داشت: با توجه به نبود منابع آبی مورد نیاز در استان، امروز به همت همه دولتمردان ایران اسلامی عمده آب استان قم اعم از شهرها و روستاها از خارج از مرزهای استان و از فاصله حدود 300 کیلومتری تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه کشور ما امروز با وجود هشت سال جنگ تحمیلی، خیانت‌های منافقان، فشارهای اقتصادی، تهاجم فرهنگی، تحریم‌ها و جنگ رسانه‌ای، با قدرت و قوت به سمت پیشرفت و آبادانی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز با تأسی به آرمان‌های امام راحل در قلل بسیاری از علوم و تکنولوژی از جمله انرژی هسته‌ای، فناوری نانو و صنایع موشکی قرار داریم.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب در هفته دولت به عنوان بخش کوچکی از ساختار حاکمیتی نظام 15 پروژه را با اعتباری بالغ بر 141 میلیارد ریال به بهره‌برداری رساند گفت: هر کدام از این پروژه‌ها مشکلات زیادی از استان به ویژه شهر کهک را برطرف کرد.

صادق پور به بومی‌سازی دانش ساخت اسکروپمپ فاضلابی در استان قم اشاره و اظهار کرد: این دستگاه تا قبل از این فقط در چند کشور اروپایی تولید می‌شد که به همت جوانان غیور و دانشمند قمی در این شهر ساخته شد و به مرحله ساخت تولید انبوه رسید و به زودی صنعت فاضلاب کشور را در این زمینه خودکفا خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات تأمین ماده منعقد کننده برای تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب از خارج از کشور ابراز کرد: این ماده توسط جوانان دانشگاه‌های قم ساخته شده و به زودی به تولید انبوه خواهد رسید و صنعت آب و فاضلاب کشور را از وابستگی نجات خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تحریم‌ها، عدم خودباوری و ناهنجاری‌های فرهنگی را اصلی‌ترین مشکلات کشور دانست و گفت: تمام این مشکلات را می‌توانیم با اقتدا به رهبر معظم انقلاب پشت سر بگذاریم و همچون گذشته ضمن ایستادگی در برابر دشمنان به سمت پیشرفت و آبادانی حرکت کنیم.

وی مصرف بی‌رویه آب و حامل‌های انرژی را از مصادیق ناهنجاری‌های فرهنگی یاد کرد و با بیان اینکه امروز سرانه مصرف آب شهر کهک 500 لیتر است گفت: این میزان مصرف، زیبنده استان قم با بارندگی سالانه کمتر از 130 میلی‌متر نیست.

صادق پور با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده بهینه از آب را در جامعه نهادینه کنیم، اظهار کرد: با استفاده صحیح و دوری از اسراف و مصارف غیرضروری ضمن اینکه می‌توانیم زندگی خوبی را سپری کنیم، از منابع موجود نیز برای نسل آینده حراست خواهیم کرد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول