اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

فارس من| پخش تبلیغات در شبکه پویا به حداقل رسیده است/ تلاش برای حذف آگهی‌ها

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما گفت: پخش تبلیغات در شبکه پویا به حداقل رسیده و در صورت تامین منابع مالی به صورت کامل حذف خواهد شد.

فارس من| پخش تبلیغات در شبکه پویا به حداقل رسیده است/ تلاش برای حذف آگهی‌ها

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در سامانه فارس من سوژه‌ای با عنوان «شبکه پویا تبلیغات را حذف کند» ثبت شده که در آن آمده است: در بسیاری از کشورها استفاده از کودکان در آگهی های تبلیغاتی ممنوع است و حتی در بعضی کشورها آگهی‌های خاص مانند تبلیغ اسباب بازی از ساعت 7 صبح تا 10 شب غیرقانونی است.

وضع چنین قوانینی با این استدلال صورت گرفته است که کودکان توانایی تشخیص تبلیغات واقعی و کاذب و توانایی تشخیص نیازهای واقعی خود را ندارند و این قوانین به منظور جلوگیری از تاثیرات منفی بر روان کودکان، جلوگیری از فشار به والدین و دور نگه داشتن کودکان از تجملات و اخلاقیات منفی وضع شده‌اند. حال کافی است کمی با کودک‌تان پای شبکه پویا بنشینید تا با انواع پیام های بازرگانی که در آنها از کودکان استفاده شده و برای کودک احساس نیاز کاذب به وجود آورده می‌شود، روبرو شوید.

از طرفی ذهن و روان کودک درگیر برآورده شدن کمبودش میشود و از طرفی دیگر خانواده‌هایی وجود دارند که در این شرایط نابسامان اقتصادی، توانایی برآورده کردن خواسته‌های تلقین شده به کودکشان را ندارند. ما امضا کنندگان این کمپین از صدا و سیما خواهش می‌کنیم برای حفظ آرامش کودک و عدم گرایش مخاطب این شبکه به تجملات و عدم تحمیل فشار به خانواده‌ها، از پخش آگهی های بازرگانی در این شبکه تجدید نظر کرده و این روند را متوقف کند.

این سوژه را با «محمدحسین رنجبران» مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما در میان گذاشتیم و او در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: سازمان صداوسیما بر اساس برنامه‌ریزی که صورت گرفته و تاکید ریاست محترم سازمان و معاون سیما تبلیغات را در شبکه پویا به حداقل رسانده و تلاش کرده در این مسیر تبلیغاتی را به این شبکه اختصاص بدهد که متعلق به گروه سنی کودکان و احتیاجات آنها باشد.

وی ادامه داد: باز هم سازمان صداوسیما همت خود را خواهد کرد تا پخش تبلیغات در این شبکه متوقف شود اما این موضوع نیازمند همکاری ارگان‌ها و سازمان‌هایی است که بودجه سازمان صداوسیما را تأمین می‌کنند تا ما بتوانیم این بودجه را تزریق کنیم و پس از آن پخش تبلیغات را متوقف کنیم. 

رنجبران تاکید کرد: ما هم در سازمان صداوسیما دوست نداریم که شبکه پویا تبلیغ پخش کند ولی فعلا شرایط جوری پیش رفته که این اتفاق بیافتد ولی با همه این شرایط ما سعی کردیم تبلیغات در شبکه پویا کم و کنترل شده و متناسب با کودک باشد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول