اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هزار میلیارد بودجه ملی در بخش توسعه حمل و نقل برای اصفهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان به دنبال جذب هزار میلیارد تومان بودجه ملی در بخش احداث راه‌های جدید و توسعه حمل‌ونقل ریلی ست.

هزار میلیارد بودجه ملی در بخش توسعه حمل و نقل برای اصفهان

 به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حجت اله غلامی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: استان اصفهان به دنبال جذب هزار میلیارد تومان بودجه ملی در بخش احداث راه‌های جدید و توسعه حمل‌ونقل ریلی ست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان به 8 هزار میلیارد تومان اعتبار ملی در بخش برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: مجموعه مدیران این استان تاکنون توانسته‌اند 700 میلیارد تومان اعتبار ملی را در حوزه راه جذب کنند؛ مدیران به دنبال آن هستند که 150 میلیارد تومان از اعتبار دیگر را به احداث راه‌آهن شهری اصفهان – شاهین‌شهر و 150 میلیارد اعتبار دوم را برای احداث راه‌آهن اصفهان – نجف‌آباد جذب کنند.

وی اولویت نخست احداث راه‌آهن شهری را راه‌آهن شاهین‌شهر- اصفهان اعلام کرد و گفت: این طرح هم‌اینک طراحی‌شده و از مسیر بین دو جاده آزادراه آزادگان به اصفهان خواهد رسید.

غلامی از رشد 33 درصدی اعتبارات عمرانی امسال استان اصفهان خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از این مبلغ برای افتتاح بیش از یک هزار و 700طرح  بااعتباری افزون بر 2 هزار و 900 میلیارد تومان در هفته دولت امسال هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان این نوید راداد که طرح احداث سامانه دوم آب‌رسانی به اصفهان و 14 شهر دیگر این استان نهایی شده و به‌زودی عملیاتی خواهد شد؛ هم‌چنین سهمیه قیر این استان احتمالاً تا پایان شهریور برای تکمیل بسیاری از طرح عمرانی اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار نگرانی کرد که فرونشست زمین در دشت‌های برخوار، شاهین‌شهر، مهیار، دامنه و مناطقی هم چون فرودگاه شهید بهشتی و عاشق‌آباد اصفهان روی داده و ستاد مدیریت بحران استان در حال تهیه طرح جامعی در این‌ باره است.

معاون استاندار اصفهان احداث 47 هزار واحد مسکونی جدید را با اختصاص زمین‌های دولتی و خصوصی به انبوه‌سازان خبر داد و گفت: از این تعداد مسکن، هزار 17 واحد در شاهین‌شهر ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: استانداری از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با نسبت 70 درصد بخش خصوصی و 30 درصد دولتی حمایت می‌کند.

غلامی ایجاد مراکز کارگاهی در مناطق روستایی را از طرح‌های رونق اشتغال در استان اصفهان با مشارکت شهرداری‌ها با اعطای مجوزهای 15 روزه به متقاضیان نام برد.

معاون عمرانی استاندار اعلام کرد: باوجودی که آمار تصادف‌های جاده‌ای این استان در مقایسه با پارسال 15 درصد کاهش‌ یافته اما هم‌چنان در ردیف 5 استان کشور پر تصادف کشور محسوب می‌شود.

وی احداث شهرک پوشاک را در شهرستان شاهین‌شهر و میمه در رونق اشتغال این شهرستان بااهمیت ذکر کرد و یادآورشد: طرح تفصیلی شاهین‌شهر برای ارزیابی دوباره به یکی از دانشگاه‌های این استان سپرده‌شده تابه طور دقیق بازنگری شود.

انتهای پیام/63098/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول