اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ثبت روزانه 46 واقعه ولادت در سال‌جاری

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: ولادت‌های ثبت شده روزانه در پنج ماه گذشته از سال‌جاری به طور متوسط برابر با 46 موردبوده است.

ثبت روزانه 46 واقعه  ولادت در سال‌جاری

سید علی شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه ثبت واقعه ولادت یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره ثبت است، اظهار کرد: در پنج ماهه گذشته از سال‌جاری 7 هزار و 214 واقعه ولادت در استان زنجان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه تعداد ولادت‌های ثبت شده تا یک سال پس از وقوع در سال‌جاری در استان زنجان 7 هزار و 187 واقعه بوده است، عنوان کرد: درصد ثبت در مهلت به ثبت تا یک سال برابر با 99.62 درصد است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی در پنج ماه گذشته از سال‌جاری برابر با 7 هزار و 160 واقعه است.

شفیعی با بیان اینکه تعداد ولادت‌های ثبت شده روزانه در پنج ماه گذشته از سال‌جاری به طور متوسط برابر با 46 مورد بوده است، عنوان کرد: به طور میانگین هر یک ساعت دو واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه تعداد موالید پسر در پنج ماه گذشته از سال‌جاری برابر با 3 هزار و 591 واقعه بوده است، ادامه داد: تعداد موالید دختر در این بازه زمانی برابر با 3 هزار و 623 واقعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت جنسی پسر به دختر در پنج ماه گذشته از سال 1398 برابر با 99 است، ادامه داد: به ازای ثبت تولد هر 100 دختر تولد 99 پسر در زنجان به ثبت رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه 4 هزار و 699 واقعه ولادت در شهرهای زنجان ثبت شده است، عنوان کرد: 2 هزار و 339 واقعه از این ولادت‌ها پسر و 2 هزار و 360 واقعه ولادت دختران بوده است.

*زهرا و علی نام‌های مورد علاقه خانواده‌های ایرانی

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه در  سال‌جاری 2 هزار و 515 واقعه ولادت در روستاهای زنجان ثبت شده است، بیان کرد: از این تعداد یک هزار و 252 ولادت پسر و یک هزار و 263 واقعه ولادت دختر است.

وی با بیان اینکه فاطمه، زهرا، حلما، زینب و نازنین زهرا اسامی منتخب والدین زنجانی برای فرزندان دختر است، ادامه داد: فراوانی این نام‌ها به ترتیب 537، 446، 244، 189 و 173 مورد بوده است.

شفیعی خاطر نشان کرد: اسامی امیر علی، ابوالفضل، امیرعباس، علی و امیرحسین نام‌های منتخب برای پسران است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری 244 واقعه چندقلوزایی در استان زنجان در استان زنجان ثبت شده است، گفت: از این تعداد 111 مورد دوقلوزایی، 6 مورد سه قلوزایی و یک مورد چهارقلوزایی است.

انتهای پیام/73009/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول