اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

والدین، فرزندان خود را به سمت معرفت حسینی سوق دهند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام‌آباد غرب گفت: والدین فرزندان خود را به سمت شعور و معرفت حسینی سوق دهند و زیاد دنباله‌رو درخواست خرید طبل و سنج برای آن‌ها نباشند.

والدین، فرزندان خود را به سمت معرفت حسینی سوق دهند

حجت‌الاسلام علیرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم، اظهار داشت: عزاداری برای امام حسین (ع) به گونه‌ای است که به صورت خودجوش صورت می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه در ایام ماه محرم تمامی مردم و هیأت‌ها خود به صورت خودجوش به عزاداری می‌پردازند، افزود: مصداق روایت پیامبر گرامی اسلام، ارادت به امام حسین داغ و گرمایی در دل مومنان انداخته که هیچ وقت سرد نخواهد شد و این جاست که پی‌می‌بریم مردم چرا شبانه‌روز و حتی در برخی موارد زودتر از شروع محرم اقدام به عزاداری می‌کنند.

وی افزود: بنا به وظیفه سازمان در کل کشور دارد و اداره‌های تبلیغات در شهرستان‌ها و استان، یکی از وظایف اداره تبلیغات اعزام روحانی به سطح شهرستان و به‌خصوص به هیأت و مساجد است، و امسال حدود ۱۷۰ نفر مبلغ و مبلغه در سطح شهرستان داریم و در صورت نیاز افزایش پیدا خواهد کرد که به صورت بومی و غیربومی مشغول به فعالیت خواهد شد.

رضایی ادامه داد: در سطح شهرستان حدود ۱۴۰ هیأت برای آقایان و هفت هیأت مخصوص خواهران  است که مبلغ‌ها برای آن‌ها  اعزام شده، مبلغین اداره‌ها نیز برای اقامه نماز و عزاداری اعزام شده و در ضمن تمام روستاهایی که دارای مسجد هستند جز روستاهایی که در حال بازسازی‌اند نیز دارای مبلغ هستند.

وی بیان کرد: شهرستان اسلام‌آباد غرب نخستین شهرستان بزرگ استان بعد از شهر کرمانشاه است، لذا از نیازمندی‌هایی بیشتر و اعزام‌های بیشتری برخوردار است که در این ایام تعداد مبلغ از اداره اوقاف نیز به کار گرفته شده است.

وی تاکید کرد: واقعیات محرم و عاشورا باید بیان شود و این شور و شعور حسینی در کنار زنجیر، طبل، سینه زدن به‌درستی در هیأت‌ها و ایام محرم برگزار شود، از مردم انتظار داریم در لحظاتی که روحانی در حال موعظه است، به گوش باشند و از سخنان ناب روحانی پند بگیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام‌آباد غرب تصریح کرد: مساجد سطح شهرستان در آمادگی 100درصدی هستند، و با توجه به بازگشایی مرز خسروی جزو برپایی موکب‌هایی در سطح شهرستان، تمامی مساجد ما پذیرای زوار هستند.

وی با درخواست از والدین، تاکید کرد: والدین فرزندان خود را به سمت شعور حسینی سوق دهند و زیاد دنباله‌رو درخواست خرید طبل و سنج برای فرزندان نباشند.

رضایی در پایان، گفت: تعدادی از مساجد شهرستان دارای هیأت‌های سینه‌زنی هستند و در هفتم محرم نیز اجتماع بزرگ سینه‌زنان را در سطح شهرستان باشکوه هرچه بیشتر برگزار و برپا خواهیم کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول