اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اعزام ۲۷۰ مبلغ به مناطق مختلف ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از اعزام ۲۷۰ مبلغ مناطق مختلف شهرستان ملایر در دهه اول محرم خبر داد.

اعزام ۲۷۰ مبلغ به مناطق مختلف ملایر

حجت الاسلام حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم و شهادت حضرت اباعبدالله(ع) و یاران با وفایش اظهار کرد: همزمان با ایام محرم برنامه‌های مختلفی در شهرستان ملایر توسط اداره تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی از اعزام 270 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان ملایر در دهه اول محرم خبر داد و گفت: پاسخگویی به مسائل شرعی تبیین و تشریح قیام عاشورا و فلسفه ماه محرم و برگزاری نماز جماعت از جمله برنامه‌های روحانیون در ایام ماه محرم به مناطق مختلف شهرستان ملایر است.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با مبلغان و هیئات مذهبی در سطح شهرستان گفت: در این زمینه برنامه‌های در خصوص برگزاری برنامه‌های محرم و جلسات تبیین و تشریح برگزار شده است.

وی از برگزاری بیش از 50 مورد گفتمان دینی با موضوع اهداف قیام عاشورا در مساجد، موسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی شهرستان خبر داد و گفت: هماهنگی لازم با هیات مذهبی در خصوص نصب پلاکاردها و بنرهایی‌ها در سطح شهرستان انجام شده است.

گروسی در ادامه از برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان در عصر روز تاسوعا در ملایر خبر داد و گفت: این تجمع بزرگ با حضور هیئات مذهبی و دستجات سینه‌زنی و عزاداری در میدان امام حسین( ع) ملایر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم برای پخش نذورات هیات مذهبی در شهرستان انجام شده است گفت: مقرر شده جلسات هیات مذهبی با تلاوت قرآن انجام شود.

 مدیر تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری مراسم احیای شب عاشورا خبر داد و افزود: این برنامه با تلاوت قرآن با حضور قاریان و مردم در سطح شهرستان در حسینیه‌ها و مساجد برگزار خواهد شد.

گروسی اضافه کرد: به روحانیون و مبلغان و سخنرانان نیز تاکید شده به تبیین و تشکیل حدیث ثقلین پرداخته و فلسفه قیام عاشورا را برای مردم تبیین کند.

وی برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، اقامه نماز ظهر عاشورا، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مکان‌های مختلف شهرستان، همایش احلی من العسل در بقاع متبرکه و... را از دیگر برنامه‌های ایام ماه محرم دانست.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه 253 هیات دارای مجوز در مناطق شهری و روستایی ملایر فعالیت دارند خاطرنشان کرد: از این تعداد 17 هیات مربوط به بانوان است و تعداد زیادی از این هیات‌ها به صورت خانگی فعالیت دارد.

انتهای پیام/۸۹۰۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول