اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

درصد تعاونی‌های تولیدی تعطیل همدان ناچیز است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: درصد تعاونی‌های تولیدی تعطیل همدان نسبت به واحدهای تولیدی حقیقی ناچیز است.

درصد تعاونی‌های تولیدی تعطیل همدان ناچیز است

به  گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد توصیفیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تعاون با بیان اینکه یک‌هزار و 127 تعاونی در استان فعالیت می‌کنند اظهار کرد: از این تعداد 606 تعاونی تولیدی، 340 تعاونی خدماتی و 181 تعاونی توزیعی فعال هستند البته پراکندگی و گستردگی فعالیت این شرکت‌ها در استان متنوع است.

وی با بیان اینکه 24 تعاونی در 16 گرایش به عنوان تعاونی‌های برتر استان انتخاب شدند افزود: 643 تعاونی در کشور به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت افتتاح شد که از این میزان 51 طرح تعاونی مربوط به استان همدان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه کمیته صیانت از تعاونی‌ها سعی بر این دارد تا مسائل و مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی تعاونی‌ها را رفع کند تصریح کرد: از ظرفیت ستاد تسهیل برای حل مشکلات تعاونی‌ها نیز بهره‌مند می‌شویم.

 وی با بیان اینکه 12 هزار و 682 شغل در تعاونی‌های فعال استان ایجاد شده است خاطر نشان کرد: امسال در جشنواره ملی «تعاونی‌های برتر» یک شرکت از استان همدان برگزیده شده است.

توصیفیان با اشاره به اینکه درصد تعاونی‌های تولیدی تعطیل نسبت به واحدهای تولیدی حقیقی ناچیز است تاکید کرد: تعاونی‌ها حداقل با هفت نفر از اعضا تشکیل می‌شوند از همین رو تاب‌آوری بیشتری در مشکلات دارند.

وی با بیان اینکه در استان همدان روستاهای بدون بیکار وجود دارد گفت: در روستای اشترمل شهرستان تویسرکان 491 واحد کارگاه تولیدی و 16 تعاونی در حال فعالیت  است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان نیز با بیان اینکه تعاونی‌های فعال در استان در 23 زمینه فعال هستند اظهار کرد: 16 اتحادیه فعال از اعضا اتاق تعاون در استان وجود دارد.

رحمان نادی با اشاره به اینکه اتاق تعاون خدماتی چون ایجاد مرکز داوری، کمیته حل اختلاف مالیاتی و کمیته حل اختلاف تامین اجتماعی ارائه می‌دهد افزود: اتاق تعاون در راستای ارائه خدمات بهتر واحد مشاوره شغلی و اقتصادی فعال دارد.

وی با بیان اینکه 9 کمیسیون تخصصی در اتاق همدان به بررسی مشکلات تعاونی‌ها می‌پردازند تصریح کرد: تاکنون 162 تعاونی از اتاق تعاون کارت بارزگانی دریافت کرده است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با اشاره به اینکه تورهای تخصصی به صورت حمایتی برای تعاونگران با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: بر اساس مزیت‌های نسبی استان 157 طرح دارای توجیه اقتصادی در اتاق تعاون تبیین شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل نوسانات ارز و صادرات چمدانی میزان دقیق صادرات استان مشخص نیست ادامه داد: این رقم حدودا 30 تا 40 میلیون دلار برآورد می‌شود.

نادی با اشاره به اینکه از سال 90 تاکنون نمایشگاه بین‌المللی در خارج از کشور برگزار می‌شود افزود: عمده صادرات استان به کشورهای عراق، اوکراین، عمان و کویت است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول