اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عملیات حزب الله گواه شکست اطلاعاتی جدی رژیم صهیونیستی بود

منابع حزب الله تاکید کردند موفقیت عملیات مقاومت در انهدام خودروی نظامی رژیم صهیونیستی گواه شکست اطلاعاتی جدی تل آویو بود و نتانیاهو دیگر جرات پاسخ به آن پیدا نکرد.

عملیات حزب الله گواه شکست اطلاعاتی جدی رژیم صهیونیستی بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محافل حزب الله عملیات موفق دو روز پیش مقاومت را نشانه شکست اطلاعاتی جدی رژیم صهیونیستی توصیف کردند.

منابع حزب الله در گفت‌وگو با روزنامه «الجمهوریه» لبنان گفتند: این برای حزب الله ساده نبود که یک خودروی نظامی اسرائیلی را در نزدیکی یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین(آویویم) با دو فروند موشک کورنت در روز روشن و از منطقه‌ای همجوار مرز هدف بگیرد؛ زیرا هواپیماهای شناسایی دشمن به طور مداوم و فشرده این منطقه را تحت کنترل دارند و ارتش اسرائیل هم از زمانی که حزب الله اعلام کرد قصد پاسخ به تجاوز آن را دارد تدابیر پیشگیرانه اتخاذ کرده است.

منابع حزب الله ادامه دادند:  اگرچه تله‌ای که برای دشمن کارگذاشته بود علنی و قابل انتظار بود و مرزهای جغرافیایی آن از پیش تعیین و حاشیه زمانی آن هم پیش بینی شده بود، با این وجود مقاومت موفق شد نیروی هدف را غافلگیر کند، بدون اینکه به نیروی مهاجم خراشی وارد شود که این اتفاق، یک شکست اطلاعاتی بزرگ و جدی برای اسرائیل است.

به گفته منابع حزب الله، ارتش اسرائیل که به ماهیت تهاجمی و توسعه طلبی خود مشهور است در طول یک هفته اخیر کاملا به ارتش دفاعی مبدل شد و عقب نشست و همه تحرکات آن درطول مرز با لبنان از بیم حمله مورد انتظار از بین رفته بود. به گونه‌ای که مقاومت برای یافتن هدفی مناسب به زمان نیاز داشت و همین امر پاسخ حزب الله را تا پریروز به تعویق انداخت.

در مورد نتیجه استراتژیک عملیات آویویم، منابع حزب الله تأکید کردند که دردناکترین صدمه‌ای که به اسرائیل وارد شد این است که پاسخ مقاومت توانست یک معادله «توسعه یافته ژنتیکی» را به دشمن تحمیل کند که نه تنها به تثبیت قواعد درگیری، بلکه به بهبود شرایط بازدارندگی آن منجر شود. زیرا این برای نخستین بار از  زمان جنگ تابستان 2006 و از زمان آزادسازی لبنان در سال 2000 است که مقاومت عملیات نظامی علیه یک هدف اسرائیلی از داخل خاک لبنان انجام می‌دهد، زیرا قبلا واکنش‌ها از مزارع شبعای اشغالی انجام می‌شد همچون عملیاتی که پس از ترور سمیر القنطار و جهاد مغنیه در سوریه انجام شد.

منابع حزب الله تاکید کردند: هنوز موشک‌های پرتاب شده از لبنان برای اسرائیل گرهی بازنشدنی است. به رغم اینکه حملات سال‌های 1978 و 1982 اسرائیل به لبنان برای خلاصی از این خطر و تامین امنیت مرزهای شمالی این رژیم بود.

این منابع افزودند: فرض اسرائیل همچنین بر این بود که تحت تاثیر جنگ سال 2006 توانسته است قابلیت‌های بازدارندگی خود را تقویت و امنیت را در مناطق شمالی تثبیت کند همزمان با اینکه به نقض حریم هوایی زمینی و دریایی لبنان ادامه می‌دهد، اما با دو موشک کورنت حزب الله که از داخل خاک لبنان شلیک شد این نظریه اسرائیل از بین رفت و معادله مشهور تل آویو در هم شکست معادله‌ای که می‌گوید، اسرائیل هر آنچه را بر دیگران محروم می‌کند حق خودش می‌داند.

محافل حزب الله تاکید کردند: درخشش دستاورد مقاومت با این واقعیت بیشتر می‌شود  که دشمن اسرائیلی جرات پاسخی گسترده به حمله را پیدا نکرد، بلکه فقط به پرتاب بمب‌های آتش زا به سمت پیرامون شهرک مارون راس اکتفا کرد تا واقعیت آنچه را در شهرک آویویم و همجوار آن جریان داشت با پوشش دود پنهان کند.

این منابع با تاکید بر اینکه نتانیاهو عملا از تهدیدهای قبلی خود درباره اینکه در صورت هر گونه حمله‌ای علیه اسرائیل به پاسخی شدید متوسل می‌شود عقب‌نشینی کرد، گفتند: این تهدیدها که از طریق یونیفل یا مجاری بین المللی انتقال یافته بود با اصل اقدام نظامی حزب الله چه تلفات داشته باشد و چه نداشته باشد، مرتبط بود.

به گفته منابع حزب الله رفتار نتانیاهو که مجبور به پذیرش ضربه مقاومت و خویشتنداری در قبال آن شد باختی برای او محسوب می‌شود هر چقدر بخواهد آن را بزک کند و تنها دغدغه نخست وزیر اسرائیل در این مرحله پیروزی در انتخابات آتی است.

در مورد  ادعای برخی منابع اسرائیلی مبنی بر اینکه تل آویو به عمد  قصد گمراه کردن حزب الله را داشته تا برای مدتی توهم زخمی شدن سربازهای اسرائیلی را داشته باشد و خیال کند عملیات آن موفق بوده است و به همین حد اکتفا کند، یکی از مقامات حزب الله گفتند: این روایت ، اگر درست باشد ، توهین بزرگی به رژیم و ارتش اسرائیل است، زیرا نشان دهنده ترس از رویارویی با مقاومت و تمایل آنها برای قایم شدن پشت هرگونه توجیهی است که ممکن است از وقوع جنگ جلوگیری کند ، حتی به قیمت اینکه به اعتبار و چهره آنها لطمه بزند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول