اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

خودکفایی در تولید پیوندک گردو با تلاش کشاورزان ایرانی محقق شد

رییس بنیاد مستضعفان گفت: خودکفایی در تولید پیوندک گردو در کشور که امروز به دست کشاورزان ایرانی محقق شده موجب رشد و توسعه اقتصاد کشاورزی در کشور می‌شود.

خودکفایی در تولید پیوندک گردو با تلاش کشاورزان ایرانی محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از پایگاه خبری بنیاد مستضعفان، پرویز فتاح صبح امروز در بازدید از چندین پروژه تولیدی و کشاورزی زیر نظر هلدینگ کشاورزی و دامداری بنیاد مستضعفان در استان‌های زنجان، قزوین و البرز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: خوشبختانه امروز در بازدید از شرکت کشاورزی و دامداری خرمدره از خودکفایی در تولید پیوندک گردو برای نخستین بار در کشور خبر داده شد که اتفاقی خوشایند در این حوزه محسوب می‌شود و منجر به توسعه اقتصاد بخش کشاورزی در کشور خواهد شد.

 وی بیان کرد: پیش از این برای تامین پیوندک‌ها مجبور به واردات بودیم که بر اساس گفته‌های فعالان بخش کشاورزی شرکت خرمدره تا سال آینده از واردات آن برای نیاز واحد و استان‌های دیگر خودکفا می‌شویم.

رییس بنیاد مستضعفان کشور در بازدید از واحد‌های دامی و باغات این شرکت بیان کرد: تولید علمی و تخصصی بر اساس بستر‌های علمی موجود قطعا منجربه افزایش کیفیت تولید و اقتصادی شدن پروسه فعالیت در کشور می‌شود.

خودکفایی در تولید پیوندک گردو با تلاش کشاورزان ایرانی محقق شد

مهندس فتاح گفت: شرکت کشت و صنعت شهرستان خرمدره با فعالیت در حوزه باغداری، کشاورزی و دامداری مجموعه کاملی است که با بیش از ۶۰ سال سابقه فعالیت توانسته امروز سهم قابل توجهی از تولیدات این عرصه را در کشور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۰ سال گذشته با گرایش جدید این واحد و مدرن‌تر شدن نحوه فعالیت آن شاهد افزایش کیفی و کمی در تولیدات این واحد هستیم که آن را به یکی از برترین‌ها تبدیل کرده است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: امروز این واحد با بیش از یک هزار دویست هکتار باغ، هشت هزار راس گام و تولید روزانه ۱۳۰ تن شیر با کیفیت توانسته جایگاه خوبی در کشور کسب کند و خوشحالیم که سیاست‌های انتقال از فعالیت سنتی به سمت مدرنیته در این واحد در به خوبی اجرایی شده است.

راندمان تولید در بستر فعالیت علمی رشد چندین برابری داشته است

علی رضایی رودباری مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرمدره در بخش دیگری از این بازدید اظهار داشت: این شرکت با رشته فعالیت در حوزه کشاورزی، دامداری و باغداری در سه واحد عملیاتی در حال فعالیت است.

وی افزود: میزان تولید این واحد امروز به ۱۳۲ تن در روز رسیده است و بیش از ۱۰ درصد از کل تولید شیر در هلدینگ کشت و صنعت بنیاد مستضعفین کشور در این واحد تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خرمدره ادامه داد: راندمان تولید شیر در این واحد که براساس جدیدترین متد روز در حال فعالیت است به ۴۲ کیلوگرم برای هر راس گاو رسیده است که از میانگین‌های کشوری بالاتر است.

رضایی در پایان یادآور شد: در حوزه اصلاح نژاد درختان و باغداری مدرن در ارقام گردو نیز وارد شده ایم و با پیوند درختان راندمان تولید را چندین برابر کرده‌ایم.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول