اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

عقد موقت دختر 10 ساله بر اساس سنت دیرینه «نشان کردن» بود

فرماندار بهمئی با بیان اینکه عقد موقت دختر 10 ساله بر اساس سنت دیرینه نشان کردن صورت گرفته بود، گفت: این اقدام همانند کودک همسری غیر قابل پذیرش است.

عقد موقت دختر 10 ساله بر اساس سنت دیرینه «نشان کردن» بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حکمت‌الله سنایی امروز در واکنش به انتشار کلیپی از عقد موقت دختر 10 ساله و پسر 22 ساله در شهرستان بهمئی این اقدام را بر اساس رسم دیرینه در این شهرستان تحت عنوان«نشان کردن» دختر  پسر برای ازدواج دانست و اظهار داشت: در این سنت برخی دختران حتی در گهواره برای ازدواج با افراد نشان می‌شوند.

فرماندار بهمئی در جمع خبرنگاران گفت: این رسم معمولا در بین خانواده‌های دارای ارتباط فامیلی رایج بوده و در حال حاضر بسیار کمرنگ و محدود به موارد انگشت‌شمار آنهم در جوامع عشایری است.

سنایی اضافه کرد: در فیلم مزبور از این حیث که دختر ماجرا در سن ازدواج نیست در واقع همان رسم«نشان کردن» بوده که اندکی متفاوت و در واقع با تشریفات، اغراق‌آمیز و به اصطلاح امروزی برگزار و رسانه‌ای شده است.

وی گفت: بدیهی است در دنیای امروز و از جمله در این شهرستان همانقدر که کودک همسری غیر قابل پذیرش است«نشان کردن» نیز به دلیل نادیده گرفتن حق انتخاب افراد فاقد وجاهت و غیر قابل پذیرش است.

سنایی با بیان اینکه با توجه به نامتعارف بودن مراسم، دستگاه‌های متولی از جمله شورای فرهنگ عمومی، بهزیستی و شورای تأمین به موضوع ورود کردند، ادامه داد: عوامل و افراد دخیل در این قضیه توسط دستگاه قضایی احراز و با رضایت طرفیت عقد صورت گرفته باطل شد.

انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول