اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تقویت مواضع دفاعی روسیه در کوریل با استقرار «سامانه موشکی باستیون»

ارتش روسیه قصد دارد برای تقویت مواضع خود در جزایر کوریل، سامانه‌های موشکی سطح به دریا را در این منطقه راهبردی مستقر کند.

تقویت مواضع دفاعی روسیه در کوریل با  استقرار «سامانه موشکی باستیون»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه ژاپنی دوشنبه گزارش کرد که روسیه در تلاش است برای تقویت قابلیت‌های دفاعی خود در منطقه، سامانه‌های موشکی بیشتری را در دو منطقه واقع در  شمال جزایر «کوریل» مستقر کند.

خبرگزاری «کیودو» بر اساس اسناد کسب شده از منابع روسی فاش ساخت که روسیه سامانه‌های موشکی جدید سطح به کشتی به نام «باستیون» (K-300P) با برد بیش از 300 کیلومتر را در «پاراموشیر» و «ماتوا » واقع در جزایر کوریل مستقر خواهد کرد.

جزایر کوریل که در ژاپن «قلمروی شمالی» نامیده می‌شود، در پایان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای شوروی سابق تصرف شدند. هر دو کشور مدعی مالکیت بر این جزایر هستند و ژاپن به دنبال بازگرداندن آن به قلمروی خود است. اختلافات میان ژاپن و روسیه بر سر این منطقه از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون ادامه داشته و لاینحل باقی مانده است.

 

به نوشته کیودو، این طرح نشان می‌دهد که روسیه بر اهمیت راهبردی جزایر کوریل در دفاع از دریای «اختسک» و استقرار یگان اتمی خود برابر آمریکا اشراف دارد.

این در حالی است که دولت ژاپن به تازگی اعلام کرد  که نخست‌وزیر این کشور قصد دارد سپتامبر (شهریور) به روسیه سفر کند. «یوشیهیده سوگا» سخنگوی کابینه ژاپن در این زمینه گفت که لازم است سران دو کشور به‌خاطر مسائل موجود ، به‌طور مستقیم با یکدیگر گفت‌وگو کنند. (جزئیات بیشتر)

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز ماه گذشته پس از دیدار با «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن گفت که دو کشور درباره پیمان صلح گفت‌وگو کردند، اما این گفت‌وگوها ظاهرا بی‌نتیجه بوده و  قرار است همچنان ادامه داشته باشد.

از دیگر موارد اختلاف میان دو کشور استقرار تجهیزات نظامی آمریکایی در خاک ژاپن است. روسیه بارها از تقویت نظامی آمریکا در ژاپن انتقاد کرده است. این کشور سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا مستقر در ژاپن را «تهدید مستقیم» برمی‌شمارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول