اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

چرا باید به «خیریه‌ها» کمک کنیم؟

مدیر عامل محک گفت: تخصیص درست منابع به گروه ذیربط خیریه، حفظ کرامت انسانی کمک گیرندگان، حرکت در مسیر جامعه‌ای سالم بر مبنای ظرفیت‌های اجتماعی و اهمیت فعالیت‌ داوطلبانه از دلایلی است که کمک به خیریه را ضروری می‌سازد.

چرا باید به «خیریه‌ها» کمک کنیم؟

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، آراسب احمدیان، مدیرعامل مؤسسه خیریه محک ضمن تبریک روز جهانی خیریه به همه نیکوکاران ایران زمین و  فعالان این حوزه گفت: خیریه‌ها در سراسر جهان برای ساختن جامعه بهتر فعالیت می‌کنند و در تلاش هسند تا مشکلات اجتماعی که دولت‌ها نمی‎توانند به آن بپردازند را حل کنند.

وی با بیان آنکه کمک به خیریه‌ها از آنجا اهمیت می‌یابد که می‌توانند با فعالیت سیستمی بر کمک‌های نیکوکاران ارزش افزوده ایجاد کنند، درباره تفاوت فعالیت خیریه به صورت سنتی و سیستمی ادامه داد: اولین گام در رویکرد سیستمی نیازسنجی است. فرآیندهای مربوط به جذب منابع، بازاریابی جذب منابع و توزیع آن لزوم توسعه سمن‌هاست که تنها با پذیرش رویکرد سیستمی در مدیریت محقق می‌شود.

مدیر عامل مؤسسه خیریه محک بیان داشت: در رویکرد سنتی مدیریت سمن‌ها، شیوه اعانه‌ای یعنی نقش واسطه‌ای سمن میان کمک‌کننده و کمک‌گیرنده وجود دارد. در این سازمان‌ها عدم وجود هزینه بالادستی اولویت دارد؛ در حالی که در رویکرد سیستمی، تمرکز بر تبدیل منابع به خدمات در جهت ایجاد ارزش افزوده پایدار است.

احمدیان  تمرکز سازمان‌های پیشرو را ایجاد ارزش افزوده بر کمک‌های مردم دانست و گفت: این موضوع تعهدی است که سمن‌ها در برابر منابع مالی اهدایی جامعه به آنها برعهده دارند.

وی با تأکید بر اینکه توسعه سمن‌ها با دیدگاه سنتی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: با اقدامات اعانه‌ای، نمی‌توان سمن‌ها را رشد و توسعه داد و رشد و توسعه سازمان نیازمند ایجاد ارزش افزوده بر روی منابع مالی اهدایی است.

مدیرعامل محک با بیان آنکه خیریه‌ها فضای مناسبی است که می‌توانند زمینه عمل به مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها را فراهم کنند،ادامه داد: تخصیص درست منابع به گروه ذیربط خیریه، حفظ کرامت انسانی کمک گیرندگان، حرکت در مسیر جامعه‌ای سالم بر مبنای ظرفیت‌های اجتماعی، اهمیت فعالیت‌ داوطلبانه و کمک‌های غیرنقدی در خیریه‌ها از دیگر دلایلی است که کمک به خیریه را ضروری می‌سازد.

احمدیان  با بیان آنکه پاسخگویی و شفافیت از اصول اولیه اعتماد به یک مؤسسه خیریه است ،خاطرنشان کرد: امکان بررسی گزارش مالی خیریه، امکان بررسی آگهی تاسیس، تغییرات و یا آگهی عدم فعالیت خیریه از طریق سایت روزنامه رسمی، امکان بازدید از خیریه، ارائه گزارش‌های فعالیت صورت‌های مالی در کانال‌های ارتباطی معتبر و همچنین معرفی روش‌های فعالیت توسط خیریه‌ها، از جمله معیارهایی است که می‌توان به یک خیریه اعتماد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول