اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

628/ شهید رضا ترک: خدایا از تو فقط شهادت را می‌خواهم

شهید رضا ترک در وصیت‌ خود آورده است: خدایا در دنیا از تو یک چیز می‌خواهم و آن شهادت فی سبیل الله و شهادتی خونین است که در آخرت مایه نجات شود.

628/ شهید رضا ترک: خدایا از تو فقط شهادت را می‌خواهم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، «شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

تبرک لحظاتمان با شهید رضا ترک

و آنچه می‌خوانیم بخشی از وصیت‌نامه شهید است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تقوای خدا پیشه کنید و در امورتان نظام داشته باشید. آن کسانی که در جنگ سستی می‌ورزند و بهانه می‌آورند ننگ و ذلت آنها را فرا می‌گیرد. جهاد دری از درهای بهشت که بروی خاصه اولیاءالله گشوده می‌شود؛ بهشت را هفت درب است که شهدا از درب خاصی وارد می‌شوند.

امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرموده که الهی مرا قرار ده از اولیاءالله که توفیق جهاد و شهادت خالصانه در راهت را به دست می‌آورند.

 و دیگر بار خداوند به من سعادتی عطا فرمود تا در میان فرشتگان زمین یعنی مردان مومن جبهه حق باشم. خدایا تو که چنین لطف کردی و این بنده را به سعادت نائل کردی از تو می‌خواهم که مرا دست خالی برنگردانی از ناخالصی‌های بسیار که در اعمال من بوده است بگذری، لطف کرده مرا جزء اولیائت قرار دهی تا جانم را در راه تو بدهم و اگر لیاقتش را ندارم لااقل توفیق ده تا قسمتی از بدنم را در راه تو هدیه کنم و سرافراز از آزمون تو درایم.

خدایا در دنیا از تو یک چیز می‌خواهم و آن شهادت فی‌سبیل‌الله و شهادتی خونین که در آخرت مایه نجات شود.

 خدایا هرچند که این جمله جسارت است به ذات مقدست اما این بنده کلامی جز این ندارد که خدایا اگر می‌دانی که عاشقت شده‌ام مرا به سوی خود فراخوان و توفیق تکامل الهی نصیبم کن تا لایق سعادت شوم و قلم بر عفو گناهانم بکش.

مادر عزیز و پدر گرامی اگر چه رنج بسیار کشیدی و مرا به اینجا رساندی امیدوارم که اجر شما را خدا بدهد.

                                      اگر لوله‌ها گلوله ببارد               اگر از نوک شمشیر خون ببارد
                                      اگر صدام هزاران تانک آرد         اگر هر یگان هزاران ناو ارد
                                      قسم به نهضت پاک حسینی       جدا هرگز نگردم از خمینی

انتهای پیام/89001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول